Wednesday, April 24, 2024
17.4 C
Calgary

وعده‌های انتخاباتی نامزدهای انتخابات فدرال کانادا

عضویت در خبرنامه

آخرین مطالب پیکوبینو

در این مطلب به وعده‌های لیبرال‌ها، محافظه‌کاران، حزب دموکرات و حزب سبز کانادا که از شروع رسمی مبارزات انتخاباتی فدرال از روز 15 آگوست به مردم داده‌اند، می‌پردازیم.

لیبرال‌ها

31 آگوست: ایجاد Canada Mental Health Transfer به ارزش 4.5 میلیارد دلار در طول پنج سال. سرمایه‌گذاری 500 میلیون دلاری در طول چهار سال برای بهبود سلامت روان دانش آموزان در محوطه دانشگاه. ایجاد یک خط تلفن سه رقمی ملی برای بحران سلامت روان و پیشگیری از خودکشی. اختصاص 1.4 میلیارد دلار برای توسعه استراتژی سلامت و سلامت روان با مشارکت اقوام اولیه کانادا، اینوئیت‌ها و متی‌ها.

30 آگوست: سرمایه‌گذاری 1 میلیارد دلاری برای بازسازی و حفاظت از دریاچه‌ها و رودخانه‌های بزرگ در طول 10 سال. تأسیس و تأمین مالی کامل آژانس آب کانادا. سرمایه‌گذاری 37.5 میلیون دلاری در طول شش سال برای تحقیقات آب شیرین در موسسه بین‌المللی توسعه پایدار در منطقه آزمایشگاهی دریاچه‌ها.

29 آگوست: دستیابی به شبکه برق پاک تا سال 2035. توقف صادرات زغال سنگ حرارتی تا سال 2030. تعیین اهداف پنج ساله از سال 2025 برای دستیابی به بخش نفت و گاز پاک تا سال 2050. ایجاد صندوق آینده 2 میلیارد دلاری برای آلبرتا، ساسکاچوان، نیوفاندلند و لابرادور. اختصاص 5،000 دلار برای خرید خودروهای بدون آلاینده. ساخت 50 هزار ایستگاه شارژ با هدف کاهش وسایل نقلیه مسافربر آلاینده به نصف تا سال 2030 و حذف تمامی وسایل نقلیه آلاینده تا سال 2035. افزایش کمک هزینه خودرو تا 5000 دلار و وام بدون بهره تا 40 هزار دلار.

28 آگوست: پایان آلودگی پلاستیکی تا سال 2030. الزام به استفاده از 50٪ پلاستیک‌ قابل بازیافت در بسته‌بندی‌های پلاستیکی تا سال 2030. ایجاد یک صندوق 100 میلیون دلاری برای کمک به شرکت‌ها به منظور توسعه و تجاری‌سازی راه حل استفاده مجدد و بازیافت پلاستیک. تعیین میزان حق تعمیر لوازم خانگی.

27 آگوست: سرمایه‌گذاری 1 میلیارد دلاری برای استان‌ها و مناطقی که سیستم اثبات واکسیناسیون را اجرا می‌کنند. سرمایه‌گذاری 100 میلیون دلاری برای مطالعه روی تأثیر طولانی مدت کووید-19.

26 آگوست: افزایش مستمری درآمد سالانه 500 دلاری برای سالمندان مجرد و 750 دلاری برای زوج‌های سالمند بالاتر از 65 سال. دو برابر کردن اعتبار مالیات دسترسی به مسکن و تأمین 1500 دلار برای حمایت از بازسازی خانه‌های خانواده‌هایی که به دنبال افزودن ملک دوم هستند تا یکی از خویشاوندان با آنها زندگی کند.

25 آگوست: افزایش نرخ مالیات بر درآمد شرکت‌ها توسط بانک‌ها و شرکت‌های بیمه برای کلیه درآمدهای بالای 1 میلیارد دلار از 15٪ به 18٪. ایجاد سود سهام بازیابی کانادا که توسط بانک‌های بزرگ و شرکت‌های بیمه پرداخت می‌شود.

24 آگوست: ساخت، حفظ و تعمیر 1.4 میلیون مسکن در طول چهار سال. ارائه 4 میلیارد دلار از طریق صندوق تسریع کننده دسترسی به مسکن برای شهرها. معرفی اعتبار مالیاتی برای نوسازی خانه‌ها. معرفی لایحه حقوق خریداران مسکن به منظور ایجاد ممنوعیت مناقصه کورکورانه. اختصاص یک میلیارد دلار وام و کمک بلاعوض به منظور توسعه و افزایش پروژه‌های اجاره مسکن به منظور خانه‌دار کردن مستاجران در طول 5 سال و یا کمتر. معرفی یک حساب پس‌انداز بدون مالیات برای خانه اولی‌های زیر 40 سال کانادایی برای پس‌انداز تا سقف 40،000 دلار. دوبرابر کردن اعتبار مالیات خریداران مسکن از 5000 دلار به 10.000 دلار. کاهش هزینه بیمه وام مسکن. ممنوعیت مالکیت خانه‌های کانادا برای افراد غیرکانادایی در دو سال آینده.

23 آگوست: تسهیل استخدام 7500 پزشک خانواده، پرستار و پرستار متخصص با 3 میلیارد دلار در طول چهار سال. اختصاص 6 میلیارد دلار برای کمک به حذف لیست انتظار سیستم بهداشتی. ارائه 400 میلیون دلار در طول چهار سال برای گسترش خدمات بهداشتی مجازی.

20 آگوست: 10 روز مرخصی استحقاقی برای کارگران تحت نظارت فدرال. اختصاص 100 میلیون دلار برای بهبود تهویه مدارس. سرمایه‌گذاری 100 میلیون دلار برای جوامع سالم کانادا، از جمله 70 میلیون دلار برای افزایش تهویه‌های داخلی. تعیین مالیات برای سرمایه‌گذاری مشاغل کوچک برای تهویه مناسب‌تر.

19 آگوست: آموزش 50،000 نفر کارکنان خدمات شخصی جدید. تضمین حداقل دستمزد ساعتی کارکنان خدمات شخصی 25 دلار. افزایش دو برابری اعتبار مالیات بر دسترسی به مسکن. ایجاد قانون مراقبت بلندمدت ایمن. اختصاص 3 میلیارد دلار اعتبار برای رسیدگی به کیفیت و ظرفیت مراکز مراقبت‌های بلند مدت استان‌ها و مناطق.

18 آگوست: کمک مالی برای آموزش 1000 آتش‌نشان و خرید تجهیزات لازم. کمک به کانادایی‌ها از طریق مقاوم‌سازی و ارتقاء املاکشان به منظور ایجاد مقاومت بیشتر در برابر تغییرات آب‌وهوایی.

17 آگوست: کاهش 50 درصدی هزینه مراقبت از کودکان در سال آینده و ارائه 10 دلار به طور متوسط و به صورت روزانه برای مراقبت از کودکان خارج از کبک در طول 5 سال.

16 آگوست: تمدید برنامه استخدام بازیابی کانادا تا 31 مارچ 2022. ساماندهی صنعت گردشگری با ارائه 75٪ از دستمزد و اجاره‌های به دست آمده از این صنعت به گردشگری کانادا. راه‌اندازی یک برنامه بازیابی هنری و فرهنگی که با فروش بلیط برای هنرهای نمایشی، تئاتر و دیگر اماکن فرهنگی بتواند ظرفیت محدود فعلی را جبران کند. تمدید پوشش بیمه مربوط به کووید-19 به منظور جلوگیری از توقف تولیدات رسانه‌ای. اجرای برنامه حمایتی انتقالی برای کارکنان صنایع خلاق.

محافظه‌کاران

30 آگوست: تعطیلی مزارع توله‌کِشی سگ. ممنوعیت انجام آزمایشات آرایشی بر روی حیوانات. سرمایه‌گذاری سالانه 10 میلیون دلار برای آموزش قضات و دادستان‌ها در زمینه ارتباط بین خشونت علیه حیوانات و خشونت علیه مردم.

29 آگوست: اجرای اعتبار مالیاتی بازسازی خیابان اصلی. اصلاح بانک توسعه تجارت کانادا به منظور اطمینان از دسترسی وام به مشاغل کوچک.

28 آگوست: افزایش مجازات حداکثری از 24 میلیون دلار به 100 میلیون دلار و مجازات کیفری برای مدیرانی که بر اثر قانون تثبیت قیمت‌ها محکوم شده‌اند. بررسی هزینه‌های بانکی و وضع قوانین مربوط به Competition Bureau.

27 آگوست: افزایش مزایای بیمه کارگران برای کارگران مبتلا به بیماری‌های شدید از 26 به 52 هفته.

26 آگوست: درخواست برابری حقوق کارگران رسمی و غیر رسمی، اعم از حق بازنشستگی و حق بیمه اشتغال. حق برداشت وجوه بدون مالیات توسط کارگران.

25 آگوست: تأمین مالی یک میلیون کانادایی برای دریافت خدمات بهداشت روان در سال. تشویق کارفرمایان به ارائه اعتبار مالیاتی به میزان 25٪ از هزینه پوشش بیمه سلامت روان در سه سال اول و افزایش آن. ارائه کمک مالی 150 میلیون دلاری به سازمان‌های غیردولتی و خیریه ارائه دهنده برنامه‌های بهداشت روان و سلامت در طول سه سال. ایجاد خط تلفن ملی سه رقمی برای پیشگیری از خودکشی. اختصاص یک میلیارد دلار برای افزایش بودجه برنامه‌های بهداشت روان بومیان و برنامه‌های ترک مواد مخدر در طول پنج سال.

24 آگوست: جلوگیری از پرداخت پاداش مدیران به خودشان در زمانی که شرکت در حال تجدید ساختار است مگر اینکه برنامه بازنشستگی به طور کامل تامین شده باشد. الزام گزارش وضعیت بودجه برنامه‌های بازنشستگی شرکت‌ها.

23 آگوست: الزام تعیین نماینده کارگران توسط کارفرمایان تحت نظارت فدرال با بیش از 1000 کارمند یا 100 میلیون دلار درآمد سالانه در هیئت مدیره خود.

22 آگوست: سرمایه‌گذاری 325 میلیون دلاری برای ایجاد 1000 تخت ترک اعتیاد در مراکز مربوطه و ساخت 50 مرکز ترک اعتیاد در طول سه سال. افزایش درمان و پیشگیری اعتیاد از نظر فرهنگی در جوامع ملل اول. اختصاص یک میلیارد دلار برای برنامه‌های بهداشت روان بومییان و برنامه‌های درمان دارویی در طول پنج سال.

21 آگوست: افزایش دو برابری تجهیزات افراد کم‌توان در بخش مزایای کارگران کانادا. اختصاص 80 میلیون دلار به صندوق دسترسی به توانمندسازی به صورت سالانه. کاهش ساعات مورد نیاز برای معافیت از مالیات واجد شرایط کم‌توان. بررسی خدمات و مزایای کم‌توانان.

20 آگوست: پرداخت 25٪ یارانه برای تمام استخدامی‌های جدید به مدت شش ماه، و 25٪ اضافی با توجه به تعداد ماه‌های بیکاری کارگر.

19 آگوست: ساخت یک میلیون مسکن در طول سه سال. منع دو سالانه خرید مسکن توسط سرمایه‌گذاران خارجی که در خارج از کانادا زندگی می‌کنند و ترغیب آنها به اجاره دادن مقرون به صرفه مسکن‌های فعلی خود. آزادسازی حداقل 15٪ مسکن‌های موجود در مجموعه املاک و مستغلات دولت. الزام شهرداری‌هایی که برای حمل و نقل عمومی بودجه فدرال دریافت می‌کنند، به افزایش حمل و نقل. مجاز شمردن تعویق مالیات بر سرمایه هنگام فروش ملک اجاره‌ای.

18 آگوست: تصویب قانون مبارزه با فساد به منظور تقویت قوانین فدرال در زمینه اخلاق، لابی‌گری و ایجاد شفافیت. این قانون شامل افزایش جریمه برای نقض اخلاقی، جلوگیری از دریافت پول برای سخنرانی نمایندگان در پارلمان و ایجاد مجازات مالی برای هرگونه نقض قانون تعارض منافع خواهد بود.

17 آگوست: تعیین یک بازه یک ماهه «بدون مالیات بر خدمات» در ماه دسامبر برای کلیه خریدهای انجام شده در فروشگاه‌های خرده‌فروشی.

16 آگوست: ایجاد توازن بودجه تا سال 2031.

بازیابی یک میلیون شغل از دست رفته در دوران پاندمی پس از اتمام طرح کمک هزینه دستمزد اضطراری کانادا، پرداخت 50٪ از حقوق کارکنان جدید به مدت شش ماه. سرمایه‌گذاری اعتبار مالیاتی ۵ درصدی برای  سرمایه‌گذاری‌هایی که در سال‌های 2022 و 2023 انجام گرفته‌اند. اختصاص 25٪ اعتبار مالیاتی به مبلغ حداکثر 100 هزار دلار برای سرمایه‌گذاری کانادایی‌ها در کسب‌وکارهای کوچک طی دو سال آینده .اعطای وام تا سقف 200 هزار دلار برای کسب‌وکارهای کوچک و متوسط در بخش‌های خدمات مهمان‌پذیری، خرده فروشی و گردشگری و همچنین بخشودگی 25 درصدی.

تسریع توسعه داخلی و تولید واکسن. اولویت امضای قراردادهای مربوط به واکسیناسیون. انجام آزمایش سریع کووید-19 در تمام نقاط ورودی مرزی و فرودگاه‌ها.

لغو تمامی معاملات دولت لیبرال با استان‌ها و مناطق در خصوص مراقبت از کودکان، ایجاد اعتبار مالیاتی قابل‌استرداد تا سقف 75٪ هزینه مراقبت از کودکان برای خانواده‌های کم درآمد. معرفی مزایای مراقبت از سالمندان کانادا، پرداخت 200 دلار در ماه برای هر خانواده کانادایی که با والدین بالای 70 سال خود زندگی می‌کند و از آنها مراقبت می‌کند.

افزایش دو برابری مزایای کارگران کانادا تا سقف 2800 دلار برای هر فرد یا 5000 دلار برای هر خانواده و پرداخت به یک سپرده مستقیم به صورت فصلی. راه‌اندازی بیمه اشتغال به منظور ارائه مبالغ مناسب‌تر در زمان رکود. افزایش 52 هفته‌ای بیمه اشتغال برای افرادی که از بیماری شدید رنج می‌برند.

ساخت یک میلیون مسکن در سه سال آینده. ملاقات با نخست وزیران استانی در 100 روز اول تشکیل دولت به منظور دستیابی به پیشنهادات جدید بهداشتی که نرخ رشد سالانه بهداشت کانادا را حداقل به 6٪ برساند.

15 آگوست: الزام ارائه نتیجه منفی تست کووید-19 یا انجام تست سریع مسافران واکسینه نشده کانادایی قبل از سوار شدن به اتوبوس، قطار، هواپیما یا کشتی. الزام انجام تست سریع کووید-۱۹ روزانه کارکنان دولتی فدرالی که واکسینه نشده‌اند.

حزب نیودموکرات

31 آگوست: افزایش مالیات سود حاصل‌شده از سود ناخالص مسکن از 50٪ به 75٪.

30 آگوست: جلوگیری از فرار مالیاتی و مبارزه با فرار مالیاتی. تقویت آژانس درآمد کانادا. افزایش گزارش عمومی در خصوص مالیات شرکت‌ها.

28 آگوست: بخشش بدهی وام دانشجویی تا سقف 20 هزار دلار. حذف سود وام‌های فدرال. مهلت‌دهی پنج ساله برای پرداخت وام فدرال فارغ التحصیلان جدید.

27 آگوست: شروع هرچه زودتر کار با استان‌ها برای ارائه برنامه دارویی عمومی و ارسال عمومی دارو، تک-پرداختگر، از سال آینده.

26 آگوست: افزایش دو برابری اعتبار خانه ‌اولی‌ها به 1500 دلار و تبدیل آن به تخفیف به منظور دریافت پول به جای پرداخت آن در هنگام نقل مکان.

25 آگوست: کاهش مبالغ قبض تلفن همراه و اینترنت. همکاری با CRTC به منظور اجبار شرکت‌های مخابراتی بزرگ به کاهش هزینه‌ها به زیر هزینه‌های متوسط جهانی.

24 اگوست: پایان دادن به کار مراقبت‌های بلندمدت سودمحور. تضمین مراقبت از سالمندان، خانواده‌ها و کارگران. توسعه استانداردهای ملی مراقبت‌های بلند مدت.

23 آگوست: شناسایی و حذف یارانه به شرکت‌های نفت و گاز و تخصیص مجدد پول به بخش انرژی‌های تجدیدپذیر. کاهش انتشار گازهای گلخانه‌ای کانادا تا سال 2030 به بیش از نصف. اختصاص مبلغ 500 میلیون دلار برای حمایت از برنامه‌های با نظارت و سرپرستی بومیان.

22 آگوست: تغییر نام تورنتو-دانفورت به دانفورت-لایتون.

21 آگوست: تحکیم قوانین به منظور جلوگیری از تخلیه اجباری مستأجران. اختصاص مبلغ 5،000 دلار برای اجاره خانواده‌ها و همچنین رسیدگی به لیست مسکن‌های مقرون به صرفه به صورت سالانه.

20 آگوست: تعیین یک دادستان ویژه برای رسیدگی به پرونده مدارس شبانه‌روزی و اجحاف به کودکان بومی در تاریخ کانادا. انتشار تمامی مدارک دولتی و کلیسایی مربوط به پرونده مدارس شبانه‌روزی. تلاش بیشتر برای اجرای تمام توصیه‌های کمیسیون حقیقت و آشتی.

19 آگوست: ایجاد صندوق بحرانی 250 میلیون دلاری برای آموزش و استخدام 2000 پرستار. اطمینان از اختصاص بودجه استان‌ها به کارکنان مراقبت‌های بهداشتی به طور خاص.

18 آگوست: مالیات 20 درصدی خریداران خارجی مسکن و ساخت 50 هزار واحد مسکونی مقرون به صرفه در دهه آینده. مالیات ۲۰ درصدی شامل حال شهروند غیرکانادایی و افرادی که اقامت دائم کانادا را ندارند، نخواهد شد.

17 آگوست: افزایش ظرفیت تولید داخلی و سرمایه‌گذاری در کسب‌وکارهای کوچک.

16 آگوست: دریافت وجه از مدیرعامل‌هایی که برای حمایت از مشاغل کارگران یارانه فدرال دریافت کرده‌اند و الزام حمایت آنها از خانواده‌ها.

سبزها

31 آگوست: جایگزینی یک سوم واردات موادغذایی با تولید داخلی. همکاری با استان‌ها برای ایجاد land trust. افزایش کشاورزی شهری برای اطمینان از دسترسی به غذای محلی. حفاظت از سیستم مدیریت تأمین.

16 آگوست: پایان ساخت خطوط لوله جدید، فرکینگ و اکتشاف نفت و گاز.

منبع: Dailyhive