Thursday, April 18, 2024
1.6 C
Calgary

هفت دانستنی جالب درباره مرز کانادا

عضویت در خبرنامه

آخرین مطالب پیکوبینو

عبور از مرز همیشه همراه با استرس بوده، اما کمتر مسافری از تمام اتفاقات اطراف باخبر می‌شود. پاتریک لالوند، افسر سابق خدمات مرزی و مدرس جرم‌شناسی کالج داگلاس، لیستی از حقایق جالب مرز کانادا تهیه کرده که در ادامه با آن آشنا می‌شویم.

  1. پنیر یکی از اصلی‌ترین کالاهای قاچاق است

حمایت دولت کانادا از دامداران داخلی باعث شده تا مالیات سنگینی بر پنیر وارداتی اعمال شود. از اینرو قاچاق پنیر به کانادا متداول است. برخی شرکت‌های واردکننده مجبورند تا 245 درصد مالیات و عوارض بپردازند. پس پنیر را از ساک خود خارج کنید!

  1. سگ‌ها تنها بدنبال مواد مخدر نیستند

سگ‌های ماموران مرزی که اطراف اتومبیل‌ها و ساک‌ها پرسه می‌زنند تنها بدنبال مواد مخدر نیستند، بلکه پیدا کردن مواد غذایی، گیاهان و محصولات حیوانی نیز جزو وظایف آنها ست. همچنین برخی از سگ‌ها برای یافتن پول نقد هم آموزش می‌بینند تا جلوی ورود غیررسمی آن گرفته شود.

  1. اصلی‌ترین نژادهای سگ‌های مرزی

Labrador Retrievers و Beagles بیش از دیگر نژادها در مبادی مرزی حضور دارند. نژاد Labrador Retrievers معمولا برای شناسایی مواد مخدر، اسلحه و پول نقد آموزش می‌بیند و نژاد Beagles نیز وظیفه یافتن مواد غذایی، گیاهان و محصولات حیوانی را برعهده دارد.

  1. واردات تابوت

براساس قانون Coffin or Casket Remission Order، واردکنندگان تابوت از پرداخت هرگونه مالیات فروش یا عوارض مرزی معاف هستند.

  1. ورود شهروندان خارجی

بطورکلی شهروندان خارجی می‌توانند در صورت نداشتن سوابق کیفری و هرگونه خطر برای امنیت کشور، وارد کانادا شوند. البته احتمال برخورد با آن‌ها، مخصوصا اگر صادقانه درباره هدف سفرشان پاسخ ندهند، وجود دارد.

  1. ورود شهروندان کانادایی

براساس بند 6 قانون Canadian Charter of Rights and Freedoms ماموران مرزی مجاز به پرسش درباره مبدا سفر و فعالیت‌های حین سفر شهروندان کانادایی نیستند. البته این قانون شامل شهروندان دیگر کشورها نمی‌شود.

همچنین شهروندان کانادایی و ساکنین دائمی از این حق قانونی برخوردارند تا بدون قید و شرط از سفر خارجی به کانادا بازگردند. با اینحال این بمعنای ورود آزادانه کالا نیست و ممکن است اقلام همراهشان ضبط شود.

  1. بازجویی در مرز

با استناد به نظر دادگاه عالی کانادا امکان تعرض قانونی به حریم شخصی افراد در مرز وجود دارد. این موضوع شامل بازرسی بدون مجوز و تصادفی در صورت وجود هرگونه سوءظن می‌شود. کامپیوتر CBSA نیز بصورت تصادفی افراد و وسایل نقلیه را اسکن کرده و در صورت وجود هرگونه مورد مشکوک برخورد قانونی انجام می‌گردد.

منبع: Daily Hive