Friday, March 29, 2024
-5.3 C
Calgary

صعود لیلا فرناندز به فینال اوپن آمریکا

عضویت در خبرنامه

آخرین مطالب پیکوبینو

دیروز لیلا فرناندز، تنیس‌باز اهل Laval کبک، توانست در رقابتی نزدیک آریانا زابالنکا از بلاروس را شکست دهد. ست‌های اول، دوم و سوم این مسابقه بترتیب با نتایج 7 بر 6، 4 بر 6 و 6 بر 4 به سود تنیس‌باز کانادایی پایان یافت. این اولین حضور فرناندز در فینال یک گرند اسلم محسوب می‌شود.

او در مراحل پیشین نیز نائومی اوزاکا از ژاپن (نفر شماره سوم جهان)، آنجلیکا کربر از آلمان و الینا اسویتولینا از اوکراین (نفر پنجم دنیا) را شکست داده بود.

حاضرین در استادیوم Arthur Ashe از همان ست نخست و پس از کسب سه امتیاز متوالی ace توسط فرناندز که موجب پیروز او شد به تشویق بازیکن کانادایی پرداختند. او در پایان از حمایت تماشاگران نیویورکی قدردانی کرد و آن را در پیروزی خود بسیار موثر دانست.

زابالنکا نیز در مصاحبه پایان بازی به تمجید فرناندز پرداخت و گفت: «طی دو هفته گذشته شرایط مطابق میل او پیش رفته است. فرناندز بخوبی روی خط حرکت کرده و ضربات دیوانه‌وار به توپ می‌زند.»

بنابراین فرناندز به دومین تنیس‌باز کانادایی تبدیل شد که به فینال رقابت‌های انفرادی زنان در زمین چمن می‌رسد. پیش از این بیانکا ادریسکو در سال 2019 موفق به بالا بردن جام قهرمانی رقابت‌های اوپن آمریکا شده بود.

او روز شنبه و در مسابقه فینال با ماریا ساکاری از یونان یا اما رادوکانو 18 ساله از بریتانیا رقابت می‌کند.

امروز در بخش مردان هم فلیکس آگر-آلیاسیم اهل مونتریال (نفر شماره 12 جهان) با دنیل مدودوف روس (نفر شماره دو جهان) در نیمه‌نهایی رقابت خواهد کرد.

منبع: CTV News