Tuesday, April 23, 2024
9.4 C
Calgary

آمازون: استخدام 15,000 کارمند و افزایش حداقل دستمزد

عضویت در خبرنامه

آخرین مطالب پیکوبینو

Amazon Canada روز دوشنبه اعلام کرد که 15,000 کارمند جدید در بخش انبار و توزیع استخدام می‌کند. همچنین حداقل دستمزد کارکنان فعلی افزایش خواهد یافت.

این  استخدام همزمان با رشد استقبال شهروندان برای خرید آنلاین در دوران پاندمی و کمبود کارگرهای ساعتی در بخش خدمات صورت می‌گیرد.

25,000 کارمند فعلی Amazon Canada بین 1.6 تا 2.2 دلار در ساعت افزایش دستمزد خواهند داشت. حداقل دستمزد کارمندان جدید تمام‌وقت و پاره‌وقت نیز بین 17 تا 21.65 دلار در ساعت تعیین شده و از روز نخست تمام مزایا به آن‌ها تعلق می‌گیرد.

هم‌اکنون بیشترین میزان حداقل دستمزد در کانادا 16 دلار بوده و متعلق به Nunavut است. وضعیت بریتیش‌کلمبیا نیز چندان بد نیست و حداقل دستمزد ساعتی در آنجا 15.20 دلار می‌باشد.

آمازون مزایای پزشکی، دندانپزشکی، چشم‌پزشکی، پس‌انداز بازنشستگی و حمایت از خانواده (ازجمله مراقبت کودک) را به کارمندانش ارائه می‌دهد.

علاوه بر این کارمندان به برنامه‌های آموزشی نیز دسترسی دارند. آمازون متعهد شده 75 میلیون دلار را برای آموزش 100,000 کارمند تا سال 2025 اختصاص دهد.

سومگا کومار، مدیر بخش رضایت مشتریان Amazon Canada، در اینباره گفت: ما وظیفه خود بعنوان کارفرما را جدی می‌گیریم و خوشحالیم 15,000 شغل بیشتر را در این شرایط برای کانادا ایجاد کردیم. همزمان دستمزد کارمندان فوق‌العاده شرکت در بخش‌ انبار، حمل‌ونقل و توزیع را نیز افزایش دادیم.

بگفته مقامات آمازون تمام کارمندان قدیمی و جدید در صورت ارائه مجوز معتبر واکسیناسیون 100 دلار پاداش دریافت خواهند کرد.

طی ماه آگست بازار مشاغل کانادا وضعیت خوبی داشت و اضافه شدن 90,200 شغل جدید در این ماه نرخ بیکاری را به 7.1 درصد کاهش داد. با اینجال برخی کارفرمایان، مخصوصا در بخش خدمات، برای استخدام نیرو با مشکل مواجه بودند.

بگفته سری تانابالازینگام، اقتصاددان TD Economics، نگرانی‌های بهداشتی و تغییر شغل شهروندان ازجمله دلایل بروز این چالش هستند.

Amazon Canada از سوی اتحادیه Teamsters Canada متهم شده که با کارمندان خود رفتار خوبی نداشته و به آن‌ها احترام نمی‌گذارد. فشار بالای کار (حمل بسته در هر 9 تا 12 ثانیه) کارمندان را خسته کرده و نرخ مصدومیت را نیز افزایش داده است.

این اتحادیه در تلاش است تا سطح سلامت، ایمنی و دستمزد کارکنان آمازون را افزایش دهد و در صورت نیاز با طرح شکایت خواسته‌ها را دنبال کند. البته این وعده در صورت موافقت کارکنان با عضویت در این اتحادیه محقق خواهد شد.

در ماه اپریل کارکنان انبار آمازون در آلاباما به عضویت در یک اتحادیه کارگری نه گفتند. مسئولان این اتحادیه تاکتیک‌های مخرب آمازون را موجب این نتیجه دانستند.

منبع: Calgary Herald