Thursday, April 25, 2024
15.1 C
Calgary

پاندمی: درخواست کمک کادر درمان آلبرتا از ارتش و صلیب‌سرخ

عضویت در خبرنامه

آخرین مطالب پیکوبینو

با افزایش فشارها بر سیستم درمان آلبرتا، چهار اتحادیه پزشکی استان از جیسون کنی خواستند برای کنترل اوضاع از ارتش و صلیب سرخ  درخواست کمک کند.

در نامه ارسالی خواسته شده تا کنی رسما از جاستین ترودو درخواست کمک کند. در بخشی از نامه آمده: دیگر هیچ پرستار، امدادگر، پزشک تنفسی و نیروی پشتیبان در استان  نداریم تا از او کمک بخواهیم. نیروها خسته هستند. کادر درمان یا مشغول کار بوده و یا بیمار است. نخست‌وزیر باید غرور خود را شکسته و از دولت فدرال درخواست کمک کند.

آلبرتا در روز جمعه بالاترین آمار مبتلایان روزانه کرونا از هفته نخست ماه می تاکنون را ثبت کرد. در این روز 2,020 مبتلای جدید و 18 مورد مرگ بر اثر COVID-19 ثبت شدند. با احتساب تخت‌های جراحی، آلبرتا از 155 درصد ظرفیت نرمال سیستم بهداشت خود استفاده می‌کند.

در بخش دیگر نامه آمده: با افزایش بسیار سریع مبتلایان استان کنی باید هرچه سریع‌تر از دولت فدرال درخواست کمک کند تا نیروهای ارتش و صلیب سرخ منابع لازم را برای کمک به استان ارسال نمایند.

این چهار اتحادیه United Nurses of Alberta (UNA)، Alberta Union of Provincial Employees (AUPE)، Health Sciences Association of Alberta (HSAA) و CUPE Alberta هستند. جیل مک‌گووان، رئیس Alberta Federation of Labour (AFL) نیز، جزو امضاکنندگان نامه است.

یک کپی از این نامه برای ترودو و ریچل ناتلی، رهبر جزب Alberta NDP، ارسال و در آن تاکید شده قانون اساسی جلوی دخالت خودخواسته دولت فدرال در چنین موضوعاتی را می‌گیرد.

در ماه اپریل واحدهای نظامی برای کمک به مراکز مراقبتی آنتاریو اعزام شدند. همچنین در ماه اپریل Canadian Armed Forces ده‌ها امدادگر را برای کمک به مراکز تست کرونا به نوااسکوشیا اعزام کرد.

بگفته دکتر ورنا ایو، مدیرعامل و رئیس Alberta Health Services، هم‌اکنون روزانه بین 18 تا 20 بیمار بدحال (اکثرا واکسینه نشده) در مراکز ICU استان بستری می‌شوند.

AHS با تجهیز اتاق‌های جراحی و بخش‌های عادی اقدام به افزایش ظرفیت ICU کرده و آماده انتقال بیماران بدحال به آنتاریو است. با اینحال هیتر اسمیت، رئیس UNA، افزایش تخت‌ها در نبود کادر درمان را بی‌معنا می‌داند.

راری جیل، رئیس CUPE Alberta، در اینباره گفت: بنظرم باید این موج را Kenny Wave بنامیم، زیرا او با تصمیمات خودخواهانه و نادرست هنگام اجرای برنامه Open for Summers موجب آغاز آن شد. طی هفته‌ها و ماه‌های پیش‌رو او را بازخواست می‌کنیم اما فعلا کنی باید مسئولیت اشتباهات خود را پذیرفته و با درخواست کمک از کادر درمان آلبرتا حمایت و محافظت کند.

کنی بابت برداشتن سریع محدودیت‌ها در بهار و هنگام آغاز برنامه Open for Summer عذرخواهی کرده است.

با اینحال روز یکشنبه یکی از سخنگویان وزارت بهداشت کانادا اعلام کرد هنوز درخواستی برای کمک به دولت فدرال ارسال نشده است.

استیو بوییک، منشی مطبوعاتی شاندرو، گفت: ارتش و صلیب سرخ دارای توان محدود بمنظور تامین منابع بهداشتی و پزشکی هستند و بخاطر همین درخواستی از آن‌ها نداشتیم. هرگاه برای انتقال بیماران یا تامین کادر پزشکی و تجهیزاتی نیازمند کمک باشیم حتما درخواست خود را ارسال خواهیم کرد.

دولت فدرال پس از دریافت چنین درخواستی با استفاده از ظرفیت صلیب سرخ یا ارتش کانادا به آن پاسخ می‌دهد. نیروهای مسلح کانادا کاملا آموزش‌دیده هستند و برای کمک به مردم در شرایط بحرانی آمادگی لازم را دارند.

منبع: CBC