Thursday, March 28, 2024
-1.9 C
Calgary

پاسپورت فدرال واکسن هنوز در دسترس آلبرتایی‌هایی قرار نگرفته است

عضویت در خبرنامه

آخرین مطالب پیکوبینو

نخست وزیر جاستین ترودو برنامه‌های خود را در خصوص سیستم یکدست پاسپورت واکسن کووید-۱۹ برای استفاده در سفرهای بین‌المللی اعلام کرد.

به گفته دولت فدرال، گواهی جدید از کارت سلامت هوشمند و یک QR کد استفاده می‌کند. در بالای گوشه سمت راست این کارت کانادا و در قسمت بالای سمت چپ استان ثبت شده است.

با وجود اینکه کانادایی‌ها باید به زودی بتوانند مدرک ملی واکسیناسیون خود را از وبسایت‌های استان‌های خود دانلود کنند، اما هنوز تمامی استان‌ها این سیستم را راه‌اندازی نکرده‌اند.

آلبرتا نیز از استان‌هایی است که دسترسی به پاسپورت فدرال واکسن کووید-۱۹کانادا برای سفرهای بین‌المللی در آن وجود ندارد. دولت فدرال در این خصوص می‌گوید تا زمانی که کارت‌های ملی در سراسر کشور آماده شوند پاسپورت‌های واکسن استانی مورد قبول هستند.

ترودو طی کنفرانس مطبوعاتی خود گفت: «پاسپورت ملی واکسن تا به امروز در ساسکاچوان، انتاریو، کبک، نوا اسکوشیا، نیوفاندلند و هر سه منطقه، نوناووت، مناطق شمال غربی و یوکان که پیش از این استاندارد ملی اثبات واکسیناسیون را به‌کار برده‌اند، در دسترس است.»

استان‌های باقی‌مانده نیز در تلاش هستند سیستم آنلاین را برای ارائه گواهی واکسیناسیون ساکنان خود با استاندارد ملی راه‌اندازی کنند؛ دولت فدرال نیز بر روند فعالیت استان‌ها نظارت خواهد کرد.

از ۳۰ اکتبر تمامی افرادی که قصد انجام سفرهای داخلی کانادا را دارند باید مدرک واکسیناسیون مورد تأیید ارائه دهند.

از روز دوشنبه ۱۵ نوامبر تنها مدرک قابل قبول واکسیناسیون در آلبرتا QR کد خواهد بود. آلبرتایی‌ها باید برای دریافت QR کد به وبسایت دولت آلبرتا مراجعه کنند. لازم به ذکر است که برای تکمیل فرم و دانلود QR کد به شماره مراقبت‌های بهداشتی آلبرتا و همچنین ماه و سال دریافت دوزهای واکسن نیاز خواهد بود.

اپلیکشین AB Covid Records Verifier را می‌توانید از App Store و Google Play دانلود کنید.

 

 

منبع: Dailyhive