Thursday, April 18, 2024
1.6 C
Calgary

تورنتو بهترین شهر برای زنان شاغل

عضویت در خبرنامه

آخرین مطالب پیکوبینو

مجله تجاری هفتگی بلومبرگ بیزینس‌ویک پس از بررسی ۱۵ شهر تورنتو را به عنوان بهترین شهر برای زنان شاغل رده‌بندی کرده است.

تورنتو از ۵ امتیاز 3.66 امتیاز کسب کرده است و پس از آن سیدنی و سنگاپور با فاصله کم و با 3.59 امتیاز در جایگاه بعدی قرار گرفته‌اند.

روزنامه‌نگاران بلومبرگ ۱۵ شهر مختلف را که در مناطق خود توانسته‌اند با جذب کارکنان صنایع مالی و تجاری به عنوان مراکز تجاری شناخته شوند، مورد بررسی قرار داده‌اند. این روزنامه‌نگاران تأکید می‌کنند که نتایج این رده‌بندی جهانی نیست و تمامی شهرهای بزرگ بررسی نشده‌اند.

شهرهای منتخب بر اساس پنج اصل رده‌بندی شدند: ایمنی، حمل و نقل، شرایط مرخصی والدین، برابری و ثروت. شهرهای هر منطقه بر اساس اطلاعات موجود در دسترس عموم و از طریق نظرسنجی‌ای که صدها زن در آن شرکت کرده‌ بودند رده‌بندی شده‌اند. نتیجه حاصل شده از این نظرسنجی حاکی از آن است که هنوز کارهای زیادی برای انجام دادن وجود دارد.

تورنتو امتیاز بالایی در برابری، شرایط مرخصی والدین و ثروت کسب کرده اما به دلیل وجود ترافیک همیشگی و TTC، در زمینه حمل و نقل ضعیف بوده است. به گفته زنان شاغل در تورنتو که در این نظرسنجی شرکت کرده‌اند، این شهر برای رسیدن به برابری باید کارهای فراوانی انجام دهد.

لارا زینک، رئیس و مدیر عامل زنان در بازار سرمایه، می‌گوید: «زنان به حاشیه رانده می‌شوند، مقام اجرایی بالاتری دارند، به طور معمول درآمد بیشتری کسب می‌کنند و در محیط کار خود با مجموعه‌ای از موانع ساختاری مواجه هستند.»

بسیاری از اقتصاددانان و سیاستمداران کانادایی تأیید می‌کنند که همه گیری کروناویروس تأثیر فراوانی بر زنان گذاشته است. تعدادی از این افراد وضعیت موجود را «she-cession » می‌نامند؛ وضعیتی که در آن زنان شاغل با اهداف مراقبتی مشاغل خود را کنار گذاشته‌اند و صنایع تحت تسلط زنان براثر قرنطینه‌های طولانی مدت آسیب جدی دیده‌اند.

 

 

 

منبع: Dailyhive