Thursday, March 28, 2024
-1.7 C
Calgary

واجدین شرایط دریافت دوز تقویت‌کننده واکسن کووید-۱۹ در آلبرتا

عضویت در خبرنامه

آخرین مطالب پیکوبینو

در حال حاضر گروه‌های بیشتری از ساکنان آلبرتا واجد شرایط دریافت دوز تقویت‌کننده واکسن کووید-۱۹ شده‌اند.

با توجه به بیانیه دولت آلبرتا، شواهد موجود و توصیه‌های اخیر کمیته ملی مشاوره ایمن‌سازی، ممکن است سطح ایمنی گروه‌های خاص در برابر گونه‌های شدید کروناویروس با سرعت بیشتری کاهش پیدا کند.

طبق بیانیه دولت آلبرتا دریافت دوز سوم به تقویت سطح ایمنی و افزایش محافظت کمک می‌کند. هر فردی که دو دوز واکسن کووید-۱۹ را دریافت می‌کند، می‌تواند از محافظت قوی در برابر بیماری شدید و همچنین عدم بستری شدن در بیمارستان اطمینان داشته باشد.

ساکنان آلبرتا که دارای یکی از شرایط زیر هستند می‌توانند از دوشنبه ۸ نوامبر دوز تقویت‌کننده واکسن کووید-۱۹ را دریافت کنند:

  • تمامی آلبرتایی‌های 70 ساله و بالاتر (حداقل شش ماه پس از دریافت دوز دوم)
  • مردم اقوام اولیه، متی‌ها و اینوئیت‌های 18 ساله و بالاتر (حداقل شش ماه پس از دریافت دوز دوم)
  • کارکنان مراقبت‌های بهداشتی فعال در خط مقدم که دو دوز واکسن خود را با فاصله کمتر از هشت هفته (حداقل شش ماه پس از دریافت نوبت دوم) دریافت کرده‌اند
  • آلبرتایی‌هایی که در خارج از کشور دو دوز واکسن AstraZeneca یا واکسن تک‌دوزی Johnson را دریافت کرده‌اند (حداقل شش ماه پس از دریافت نوبت دوم)
  • سالمندانی که در خانه‌های مراقبت سالمندان به صورت گروهی زندگی می‌کنند (حداقل پنج ماه پس از دریافت دوز دوم)
  • افراد دارای نقض ایمنی (حداقل هشت هفته پس از دریافت دوز دوم)

افراد واجد شرایط می‌توانند از ۸ نوامبر برای دریافت نوبت با خدمات بهداشتی آلبرتا و داروخانه‌های مجاز از طریق سیستم رزرو آنلاین استان یا شماره تماس ۸۱۱ اقدام کنند. آلبرتایی‌ها می‌توانند با داروخانه‌ها یا پزشکان مجاز تماس گرفته و زمان دریافت دوز سوم تقویت‌کننده را مشخص کنند.

افراد ۱۸ ساله و بالاتر نیز که در اقامتگاه‌های اقوام اولیه زندگی می‌کنند، می‌توانند از طریق کلینیک‌های بهداشت عمومی یا ایستگاه‌های پرستاری برای دریافت دوز سوم اقدام کنند.

تا ۷ نوامبر، ۶ میلیون و ۶۳۱ هزار و ۵۶۲ دوز واکسن کووید-۱۹ در استان تزریق شده است. از این تعداد ۸۷.۵٪ از جمعیت کانادا حداقل یک دوز واکسن و ۸۱.۲٪ به طور کامل واکسینه شده‌اند.

 

 

منبع: Dailyhive