Thursday, March 28, 2024
0.3 C
Calgary

احداث قطب جدید Amazon Web Services در کلگری و 950 شغل جدید

عضویت در خبرنامه

آخرین مطالب پیکوبینو

Amazon Web Service بزودی دومین مرکز کانادایی خود را در کلگری افتتاح می‌کند. این پروژه نیازمند 4 میلیارد دلار سرمایه‌گذاری بوده و 950 شغل جدید ایجاد خواهد کرد.

Amazon Web Services (AWS) در 15 سال گذشته بعنوان جامع‌ترین و محبوب‌ترین شبکه ابری دنیا شناخته شده که همواره به توسعه خدمات و حمایت از مشتریان خود ادامه می‌دهد. در حال حاضر بیش از 200 خدمت محاسبه، ذخیره‌سازی، ایجاد پایگاه داده، شبکه، آنالیز، هوش مصنوعی، موبایل، مسائل امنیتی، واقعیت مجازی و افزوده، توسعه نرم‌افزار و غیره از طرف آن‌ها عرضه می‌شود.

این غول تکنولوژی قصد دارد در کلگری سه Availability Zones (AZs) جدید ایجاد کند تا به AZ های فعلی AWS Canada Central Region در مونتریال بپیوندند.

Availability Zone در نقاط مختلف ایجاد می‌شود تا خدمات با تاخیر کمتر و کیفیت بالاتر در اختیار مشتریان و بیزینس‌ها قرار گیرند. هر EZ دارای منبع انرژی، سیستم خنک‌کننده و امکانات امنیت فیزیکی مستقل بوده و توسط خطوط ویژه با تاخیر پایین به یکدیگر متصل هستند.

طبق برنامه‌ریزی‌ها این پروژه اواخر 2023 یا اوایل 2024 افتتاح خواهد شد.

شرکت‌های کانادایی چون Air Canada، Athabasca University، BMO Financial Group، Canada Border Services Agency، D2L، Hootsuite، Neo Financial، NHL، Nutrien، Lululemon Athletica و Sun Life ازجمله مشتریان AWS هستند که با هدف تسریع فعالیت‌ها، صرفه‌جویی در هزینه‌ها، نوآوری و انجام پروژه‌های کاری از این خدمات بهره ‌می‌برند.

با اجرای این پروژه توسعه‌دهندگان، استارتاپ‌ها، شرکت‌ها، دولت‌ها، موسسات آموزشی و سازمان‌های غیرانتفاعی می‌توانند با سهولت بیشتر از مراکز داده آمازون در کانادا استفاده کنند.

پراساد کالیانارامان، معاون خدمات زیرساخت AWS، گفت: زیرساخت‌های ما در کانادا به مشتریان این اجازه را می‎‌دهند تا در اداره بیزینس‌ها، موسسات آموزشی و آژانس‌ها دولتی تحول ایجاد کنند.

AWS دارای 81 مرکز Availability Zones در 25 منطقه بوده و قصد دارد 27 مرکز Availability Zone جدید و نه AWS Region دیگر را در کشورهای استرالیا، کانادا، هندوستان، اندونزی، اسراییل، نیوزلند، اسپانیا، سوییس و امارات‌متحده‌عربی احداث کند.

همچنین AWS قصد دارد تا سال 2037 حدود 21 میلیارد دلار در کلگری و مونتریال سرمایه‌گذاری کند. این مبلغ موجب رشد تولید ناخالص ملی کانادا به میزان 39 میلیارد دلار می‌شود و بیش از 5,000 شغل دائمی ایجاد خواهد کرد. 4 میلیارد دلار از آن نیز بمنظور احداث AWS Region جدید در کلگری هزینه می‌شود تا در نتیجه 5 میلیارد دلار به GDP کانادا افزوده شده و 950 شغل جدید ایجاد ‌گردد .

جیسون کنی در واکنش به این خبر گفت: سرمایه‌گذاری عظیم AWS نشانگر آن یوده که آلبرتا در حال تبدیل شدن به بازیگری مهم در حوزه تکنولوژی‌های دیجیتال و نوآوری است. این پروژه چند میلیارد دلاری حاصل اقدامات Invest Alberta برای اشتغالزایی و بهبود شرایط اقتصادی استان می‌باشد.

AWS هم‌اکنون بیش از یک میلیارد دلار در کانادا سرمایه‌گذاری کرده که نتیجه آن رشد یک میلیارد دلاری GDP کشور و ایجاد بیش از 600 شغل بین سال‌های 2016 تا 2021 بوده است.

منبع: Daily Hive