Thursday, April 25, 2024
3.6 C
Calgary

آلبرتای زیبا: بازدید از آبشارهای یخ‌ زده رشته کوه راکی

عضویت در خبرنامه

آخرین مطالب پیکوبینو

آلبرتا در زمستان بی‌نظیر است. ما به شما پیشنهاد می‌کنیم برای لذت بردن از این زیبایی از آبشار‌های یخ‌ زده رشته کوه راکی بازدید کنید.

چند جفت دستکش، یک کلاه و ژاکت زمستانی را در کوله پشتی خود بگذارید و به جاده بزنید، زیرا این مسیر زیبا ارزش رانندگی کردن را دارد. قرار است در این سفر کوتاه از آبشار سیفلور و آبشار کرسنت که هر دو در غرب شهر نوردگ قرار دارند، بازدید کنید.

آبشار کرسنت حدود ۳ ساعت و نیم از ادمونتون و کلگری فاصله دارد، در حالی که آبشار سیفلور حدود ۳ ساعت از کلگری‌ و تقریباً چهار ساعت از ادمونتون فاصله دارد.

Crescent Falls

آبشارهای خروشان ۳۰ متری بر روی دو پرتگاه سنگی جاری می‌شوند و مناظر خیره‌کننده‌ای از بیگهورن کنیون را برای تماشا خلق می‌کنند. این آبشار یخ ‌زده آبی رنگ در میان برف‌های سفید منظره‌ای درخشان ایجاد می‌کند، به طوری که یکی از نفس‌گیرترین آبشارهای یخ زده در رشته کوه راکی به شمار می‌رود.

آبشار کرسنت و بیگهورن کنیون یک مسیر به طول ۵.۶ کیلومتر است که در نزدیکی شهر کلیرواتر، آلبرتا، قرار گرفته و ترافیک بسیار کمی دارد. آبشار کرسنت در واقع مجموعه‌ای از دو آبشار است که بر روی رودخانه بیگهورن در غرب مرکزی آلبرتا واقع شده است. این دو آبشار در ابتدا به اسم رودخانه‌ای خوانده می‌شدند که به آن می‌ریختند. این آبشارها در چند کیلومتری تلاقی رودخانه بیگهورن و رودخانه ساسکاچوان شمالی واقع شده‌اند.

Siffleur Falls

آبشار سیفلور در یک کانال باریک سنگی به عمق ۱۵ متر جاری می‌شود و منظره‌ای حیرت‌انگیز خلق می‌کند. اگر بالای این آبشار صعود کنید شاهد منظره‌ای بی‌نظیر از جنگل و کوه و آبشار خواهید بود.

آبشار سیفلور در منطقه حفاظت شده دشت کوتنای در جنوب دریاچه آبراهام واقع شده است. مسیر پیاده روی رفت و برگشت این آبشار ۷ کیلومتر است. این آبشار زیبا در ۶۲ کیلومتری غرب نوردگ و ۲۱ کیلومتری شرق مرز پارک ملی بنف واقع شده است. این منطقه دارای پارکینگ مناسب و سرویس بهداشتی هستند.

 

 

منبع: Dailyhive