Friday, April 19, 2024
4 C
Calgary

سفر آزادانه ساکنین سیل‌زده بریتیش‌کلمبیا به آمریکا بمنظور تهیه سوخت و غذا

عضویت در خبرنامه

آخرین مطالب پیکوبینو

پس از سیل مرگبار بریتیش‌کلمبیا دولت فدرال به آن دسته از شهروندان استان که برای تهیه نیازهای اساسی مجبور به عبور از مرز ایالات‌متحده شده‌اند اطمینان داده که بدون اعمال محدودیت‌های COVID-19 می‌توانند به خانه بازگردند.

براساس اطلاعیه آژانس خدمات مرزی کانادا آن دسته از ساکنین که برای تامین نیازهای غذایی و سوخت وارد ایالات‌متحده شده‌اند می‌توانند بدون نیاز به انجام تست‌های کرونا و همچنین محدودیت‌های قرنطینه دوباره وارد کانادا شوند.

این تصمیم پس از آن گرفته شد که بزرگراه‌های استان همچنان بخاطر وجود حجم بالای گل و لای و خسارات ناشی از سیل بسته هستند. همچنین مسئولان با وجود بازگشایی جاده‌ها از شهروندان خواسته‌اند تا تنها برای انجام سفرهای ضروری رفت‎‌وآمد کنند.

بیل بلیر، وزیر امنیت عمومی فدرال، در اینباره گفت: من درباره نگرانی‌های مربوط به کمبود سوخت در Lower Mainland و ونکوور با مسئولان استانی صحبت کرده‌ام. آن‌ها خواستند تا درباره شرایط ساکنین مرزی و شرایط بازگشت آن‌ها اقداماتی انجام دهیم و از اینرو آن‌ها از اجرای محدودیت‌های کرونایی فعلی معاف شده‌اند.

بر این اساس شهروندان بریتیش‌کلمبیا که برای سوختگیری خودرو یا انجام خرید با اتومبیل به ایالات‌متحده رفته‌اند می‌توانند بدون نیاز به انجام تست‌های کرونا یا اجرای قرنطینه به خانه بازگردند.

البته کسانی که برای انجام سفرهای غیرضروری به ایالات‌متحده رفته‌اند از این قاعده مستثنی هستند.

CBSA اعلام کرده که در حال رایزنی با شرکای آمریکایی خود ازجمله USCBP است تا شرایط لازم برای عبور آزادانه شهروندان در شرایط فعلی را ایجاد کند.

شهروندانی که قصد ورود به ایالات‌متحده را دارند باید پاسپورت معتبر، کارت Trusted Traveler Program، گواهینامه پیشرفته رانندگی یا Tribal Card پیشرفته و همچنین مجوز واکسیناسیون COVID-19 همراه داشته باشند. همچنین تصمیم نهایی درباره اجازه ورود به کانادا را ماموران مرزی می‌گیرند.

سیل بی‌سابقه بریتیش‌کلمبیا مشکلات بسیاری برای شهروندان بوجود آورد. در این بین ساکنین جنوب غرب بریتیش‌کلمبیا، Vancouver Isand و ساحل Sunshine با محدودیت گوناگون ازجمله در پمپ‌های بنزین روبرو شدند و تنها امکان 30 لیتر سوختگیری در هر نوبت داشتند.

منبع: City News