Tuesday, April 23, 2024
11 C
Calgary

آغاز نوبت‌دهی واکسن کووید۱۹ کودکان ۵ تا ۱۱ ساله در آلبرتا

عضویت در خبرنامه

آخرین مطالب پیکوبینو

با ورود ۴۰۰ هزار دوز واکسن کووید-۱۹ فایزر به آلبرتا، ساکنان این استان می‌توانند از امروز چهارشنبه ۲۴ نوامبر برای دریافت نوبت واکسن کووید-۱۹ برای کودکان ۵ تا ۱۱ ساله اقدام کنند.

بر اساس بیانیه مطبوعاتی استان، دوزهای وارد شده در ۱۲۰ کلینیک واکسیناسیون خدمات بهداشتی آلبرتا سراسر استان و چهار داروخانه مستقر در جوامعی که به کلینیک‌های واکسیناسیون خدمات بهداشتی دسترسی ندارند، توزیع می‌گردد.

دریافت نوبت واکسیناسیون اطفال از ساعت ۸ صبح روز چهارشنبه آغاز می‌شود و واکسیناسیون تنها از طریق نوبت دهی انجام می‌پذیرد. دوز اول واکسن کووید-۱۹ مخصوص کودکان از روز جمعه تجویز خواهد شد.

جزئیات مکان‌های واکسیناسیون کووید-۱۹ به زودی منتشر خواهد شد.

نخست وزیر جیسون کنی در این خصوص می‌گوید: «انتظار خانواده‌های آلبرتایی برای واکسیناسیون کودکان ۵ تا ۱۱ ساله به پایان رسیده است. هم اکنون واکسن موثر و ایمن کووید-۱۹ ویژه کودکان وارد استان شده و امکان دریافت نوبت نیز برای خانواده‌ها فراهم گردیده است.»

وی در ادامه افزود: «برای اطمینان از محافظت بیشتر آلبرتایی‌ها در برابر کووید-۱۹، طی چند روز آینده اولین دوزهای اطفال تجویز خواهند شد.»

آلبرتایی‌های برای دریافت نوبت اول واکسن اطفال باید از طریق سیستم رزرو واکسن آلبرتا به نشانی alberta.ca/vaccine اقدام کنند و یا با شماره ۸۱۱ تماس حاصل فرمایند.

 

منبع: Dailyhive