Friday, April 19, 2024
-1.3 C
Calgary

وزارت بهداشت کانادا: “به سفر خارجی نروید”

عضویت در خبرنامه

آخرین مطالب پیکوبینو

کانادا روز چهارشنبه توصیه‌نامه‌ جدیدی در ارتباط با انجام سفرهای غیرضروری منتشر کرد. این تغییر موضع به دلیل شیوع سریع سویه اومیکرون COVID-19 رخ داده است.

ژان ایودوکلوس، وزیر بهداشت کانادا، طی کنفرانسی خبری اعلام کرد که توصیه‌‌نامه جدید حداقل تا چهار هفته آینده اعتبار دارد و سپس درباره تمدید یا لغو آن تصمیم گرفته می‌شود.

او در اینباره گفت: “به کسانی که مشغول برنامه‌ریزی برای انجام سفرهای کریسمسی هستند کاملا شفاف می‌گویم: هم‌اکنون زمان مناسبی برای این کار نیست.”

دولت فدرال در ابتدای پاندمی هم از شهروندان کانادایی خواست از انجام سفر‌های بین‌المللی پرهیز کنند. این دستور حدود هشت هفته پیش و در تاریخ 22 اکتبر برداشته شد، با اینحال دوباره شاهد وضع مجدد آن هستیم.

دامینیک لبلانک، وزیر امور خارجه کانادا، در واکنش به این خبر گفت: “ما از کانادایی‌ها می‌خواهیم در تعطیلات پایان سال هوشیار باشند. اگر مجبور به انجام سفر بین‌المللی نیستید پس لطفا این کار را نکنید.”

پیش از این جاستین ترودو روز سه‌شنبه و با انتشار یک توییت به احتمال وضع محدودیت‌های جدید برای سفرهای بین‌المللی اشاره کرده بود.

دوکلوس در بخش دیگری از صحبت‌هایش گفت که سویه اومیکرون هم‌اکنون در شهرهای کانادا منتشر شده و کشور باید از تمام توان خود برای حفاظت از سیستم درمانی استفاده کند.

کرستیا فریلند، وزیر دارایی، اخیرا از تصمیم کانادا برای خرید 180 میلیون کیت تست فوری و توزیع آن در سرتاسر کشور خبر داده بود. هزینه این برنامه از بودجه 1.7 میلیارد دلاری تخصیص داده شده برای آن تامین می‌شود.

هم‌اکنون برخی استان‌ها کیت‌های تست فوری را بطور گسترده و رایگان در میان شهروندان توزیع کرده‌اند. با اینحال انتقادات از استان‌هایی که در زمینه توزیع کیت‌ها سریع عمل نکرده‌اند بالا گرفته است.

منبع: Daily Hive