Thursday, April 25, 2024
10.1 C
Calgary

هوای قطبی آلبرتا در تعطیلات کریسمس

عضویت در خبرنامه

آخرین مطالب پیکوبینو

درحالی که به آخرین روزهای 2021 نزدیک می‌شویم ساکنین آلبرتا باید خود را برای یکی از سردترین کریسمس‌های عمرشان آماده کنند.

براساس اطلاعیه Weather Network اواخر هفته یک توده هوای بسیار سرد و قطبی از مبدا سیبری به سواحل غربی خواهد رسید و امواج آن دشت‌های داخلی کانادا را هم متاثر می‌کند.

در این اطلاعیه آمده که حداکثر دمای روز در بیشتر نواحی به -20 تا -30 درجه سانتی‌گراد خواهد رسید و آلبرتایی‌ها دمای حسی -30 تا -40 درجه سانتی‌گراد را تجربه می‌کنند. در روز کریسمس حداقل دما در اکثر شهرها چون ادونتون رکورد سردترین 25 دسامبر 50 سال اخیر را خواهد شکست.

سرمای هوا در کلگری از پنجشنبه آغاز شده و در این روز حداکثر و حداقل دمای -15 و -21 درجه سانتی‌گراد در شهر ثبت می‌شود.

بگفته Environment Canada در کریسمس حداقل دما به -28 درجه سانتی‌گراد رسیده که حدود 14 درجه سانتی‌گراد از میانگین بلند مدت کلگری در این روز کمتر است.

در ادامه دمای هوا طی Boxing Day باز هم کاهش می‌یابد و ساکنین کلگری بیشترین و کمترین دمای -26 و -29 درجه سانتی‌گراد را تجربه خواهند کرد. همچنین در این روز احتمال بارش برف هم وجود دارد.

پیشبینی 14 روز آینده Weather Network نشان می‌دهد که دمای هوا حداقل تا تاریخ 4 ژانویه از -15 درجه سانتی‌گراد فراتر نخواهد رفت.

منبع: Calgary Herald