Thursday, March 28, 2024
-1.9 C
Calgary

افزایش 2116 درصدی موارد ابتلا به اومیکرون در آلبرتا نسبت به هفته گذشته

عضویت در خبرنامه

آخرین مطالب پیکوبینو

موارد ابتلا به سویه اومیکرون ویروس کرونا در استان، بیشتر از دو هزار درصد در مقایسه با هفته گذشته افزایش یافته است.

سه شنبه عصر، رئیس بخش پزشکی و بهداشت آلبرتا، دکتر دینا هینشاو اعلام کرد: “شیوع سویه اومیکرون بسیار گسترده و سریع­تر از هر سویه دیگری است که تا­کنون با آن مواجه بوده­ایم.”

سه شنبه گذشته ، شانزدهم دسامبر، آلبرتا 59 مورد جدید مبتلا به سویه اومیکرون را گزارش کرده بود که شمار کل مبتلایان استان به اومیکرون را به 119 مورد رساند. در آن زمان 82 مورد در کلگری و 19 مورد در منطقه ادمونتون یافت شده بود .

از آن زمان تاکنون، آمار استانی به 2,637 مورد افزایش یافته است که افزایشی 2116 درصدی داشته است. اکنون 1583 مورد اومیکرون در منطقه کلگری و 927 مورد در منطقه ادمونتون وجود دارد. همچنین 55 مورد در منطقه شمالی، 40 مورد در منطقه مرکزی، 31 مورد در منطقه جنوبی اعلام شده است.

هینشاو افزود که مشابه استان های دیگر، شیوع اومیکرون در آلبرتا نیز در عرض دو تا سه روز، دوبرابر شده است.

بر اساس آمار دولت آلبرتا از موارد کشف شده سویه های کرونا، اومیکرون، به تازگی سویه گاما را پشت سر گذاشته و پس از گونه های دلتا و آلفا، سومین سویه فراگیر در استان شناسایی شده است.

روز سه شنبه ، آلبرتا 1625 مبتلا شدن مورد جدید مبتلا به کرونا، از جمله 506 مورد مبتلا به سویه اومیکرون را تایید کرد. این در حالی است که اولین مورد ابتلا به اومیکرون در البرتا در 30 نوامبر اعلام شد.

منبع: dailyhive.com