Friday, March 29, 2024
-5.3 C
Calgary

افزایش شدید مصرف برق در آلبرتا

عضویت در خبرنامه

آخرین مطالب پیکوبینو

کاهش شدید دما طی روزهای اخیر باعث رشد شدید مصرف برق در آلبرتا شده است.

بگفته Alberta Electric System Operator (AESO) نرخ مصرف برق در تاریخ 23 دسامبر به 11,620 مگاوات رسید که تنها 109 مگاوات با رکورد ثبت شده در فوریه امسال فاصله داشت. در آن تاریخ ورود توده هوای قطبی مصرف برق را افزایش داد.

این موضوع سبب شد تا AESO وضعیت هشدار سطح 2 انرژی را صادر کند. براساس این اطلاعیه شرایط آب‌وهوایی باعث وارد آمدن فشار بر تاسیسات تولید نیرو شده است. از اینرو شهروندان باید استفاده از لوازم برقی پرمصرف چون ماشین ظرفشویی و لباس‌شویی را کاهش دهند.

بگفته لایف سالید، سخنگوی AESO، تامین‌کنندگان انرژی سعی دارند شرایط کنونی را بهبود دهند و وضعیت همچنان مطلوب است، اما میزان تقاضا بالاست و در روزهای پیش رو نیز پایین نخواهد آمد.

او در ادامه گفت: “پیشبینی‌ها نشان می‌دهد که دما همچنان کمتر از -15 درجه سانتی‌گراد باقی می‌ماند و مصرف برق بالا خواهد بود. با اینحال همکاران حرفه‌ای ما شبانه‌روز در تلاشند تا از بروز خاموشی جلوگیری شود.”

مصرف برق در کلگری هم بسیار بالاست. نرخ مصرف در ساعت 5 عصر روز Boxing Day به رقم 1,483 MW رسید، اما با رکورد 1,653 مگاواتی که در تاریخ 2 دسامبر 2013 ثبت شد فاصله زیادی دارد. در تاریخ 29 جون و همزمان با ورود موج شدید گرما مصرف برق شهر 1,793 MW بود.

شرکت ENMAX درباره شرایط کنونی گفت: “در تاریخ 7 تا 12 فوریه 2021 سرمای قطبی باعث شد تا رکورد مصرف به حدود 1,500 تا 1,520 مگاوات افزایش یابد. خوشبختانه تعطیلات به خودی خود مصرف را کمتر می‌کند و شرایط کنونی در مقایسه با آن روزها بهتر است.”

بگفته این شرکت هر 10 درجه‌ سانتی‌گراد که دما به زیر صفر برود بطور میانگین مصرف خانگی گاز و برق بترتیب 40 و 8 درصد افزایش ‎خواهد یافت.

علاوه بر این‌ها سرمای هوا موجب لغو برخی از رویدادهای کریسمسی کلگری ازجمه Zoolight و جشنواره اسکی و اسنوبرد در Canada Olympic Park شد.

منبع: Calgary Herald