Thursday, March 28, 2024
0.3 C
Calgary

۷ مسیر پیاده‌روی زمستانی در کانادا

عضویت در خبرنامه

آخرین مطالب پیکوبینو

بسیاری شروع سرما را پایان‌بخش فصل پیاده‌روی می‌دانند اما حقیقتا اینطور نیست. زمستان با خود تجربه‌ای کاملا متفاوت با مناظر دگرگون را می‌آورد. صدای خرد شدن یخ و قدم زدن در برف بسیار آرامش‌بخش بوده و سرما همیشه شما را سرخوش و گوش به زنگ نگاه می‌دارد. بدون شک چنین شرایطی را نمی‌توان در یک روز تابستانی تجربه کرد.

در ادامه با هفت مورد از بهترین مسیرهای پیاده‌روی کانادا برای روزهای زمستانی آشنا می‌شویم.

  1. Skyline Trail – نوااسکوشا

این مسیر ساحلی با طول 9.5 کیلومتری در محل تلاقی خشکی و دریا قرار داشته و 455 متر ارتفاع می‌گیرد. هرکس با هر سطح از توانایی می‌تواند از طبیعت بکر و حفاظت‌شده Skyline Trail لذت ببرد. بعلاوه اگر خوش‌شانس باشید عقاب طلایی و گوزن‌های شمالی غول‌پیکر را نیز در طول مسیر خواهید دید. در فاصله‌ای نچندان دور مسیرهای Cabot Trail و Gulf of St. Lawrence هم قابل دسترس هستند.

  1. Montmorency Falls – کبک

مهمترین بخش این مسیر آبشار 83 متری Montmorency Falls است. این آبشار باشکوه در فصل زمستان کاملا یخ زده و پدیده‌ای حیرت‌انگیز بنام Sugarloaf را پدید می‌آورد. طول مسیر پیاده‌روی 4.3 کیلومتر بوده و برای افراد نیمه‌حرفه‌ای مناسب است. در طول مناظر تماشایی، آبشارها و قله‌های بلند و برف‌گرفته بسیاری را خواهید دید.

  1. Rawson Lake – Kananaskis Country

این مسیر دایره‌ای‌شکل 7 کیلومتر طول داشته و شما را به گشت‌وگذار دریاچه‌ای یخ‌زده با مناظر آلپاین، جنگلی و کوهستانی خواهد برد. 15 دقیقه نخست پیاده‌روی در ساحل Upper Kananaskis Lake بسیار آسان بوده و در ادامه با افزایش 305 متری ارتفاع وارد جنگل‌های سوزنی‌برگ خواهید شد. گذشتن از تمام مسیر بین 3 تا 5 ساعت زمان میبرد.  راستی به هیچ عنوان در انتهای مسیر ساحل توقف نکنید زیرا بهمن‌های هولناک بسیاری از آنجا سقوط می‌کند.

  1. Nassagaweya Trail – آنتاریو

این مسیر تماشایی 14.4 کیلومتر طول داشته و در نزدیکی تورنتو و همسایگی شهر Milton قرار دارد. مناظر تماشایی اطراف بی‌نظیر هستند و از میان درختان سرو چندین هزار ساله خواهید گذشت. همچنین شانس آن را دارید که یکی از زیباترین طلوع‌های خورشید عمرتان را ببینید. یخچال‌های عظیم، صخره‌های خشن و مرتفع بهمراه غارهای بزرگ و عمیق همگی در طول مسیر قرار دارند. از آنجایی که پیمودن Nassagaweta به آمادگی زیاد نیاز ندارد می‌توان یم سفر خانوادگی به آن ترتیب داد.

  1. Prairie Mountain – آلبرتا

این مسیر دیدنی با داشتن پلکان طولانی برای دوست‌داران ورزش بدنسازی بسیار مفید و ایده‌آل خواهد بود. رسیدن به قله حس شیرین پیروزی داشته و مناظر اطراف دیدنی و تماشایی هستند. همچنین می‌توان سگ‌های خانگی را همراه خود ببرید تا به برف‌بازی مشغول شوند. راستی یخشکن و لباس گرم زمستانی را فراموش نکنید!

  1. Troll Falls – آلبرتا

این مسیر دیدنی با طول 3.4 کیلومتری هرساله در فصل زمستان میزبان بسیاری از علاقه‌مندان بوده که برای دیدار از آبشارها و طبیعت یخ‌زده به آن سفر می‌کنند. پوشش جنگلی متراکم با درختان همیشه‌سبز برخی از بهترین مناظر را در دل خود جای داده‌اند. برای پیمودن کل مسیر به 1 تا 2 ساعت زمان نیاز داشته و هرکس با هر سطح از توانایی می‌تواند از آن لذت ببرد.

  1. Lake Agnes Tea House – آلبرتا

این مسیر پیاده‌روی به طول 3.6 کیلومتر از سواحل دریاچه لوییز در نزدیکی هتل Fairmont Chateau آغاز شده و پس از 400 متر افزایش ارتفاع نهایتا به چایخانه‌ای زیبا و یک فنجان چای داغ ختم می‌شود. مناظر آلپاین و دیدنی در طول مسیر بسیار بوده و پیمایش کل مسیر بین 1 تا 2 ساعت زمان نیاز دارد.

توصیه‌های مهم که باید به آن‌ها توجه کنید:

  • توجه به پیشبینی‌های هواشناسی: هوای زمستان خیلی سریع تغییر کرده و پیشینی‌ آن بسیار سخت است. پس با دقت بیشتری برنامه‌های خود را اجرا کنید.
  • دیگران را در جریان برنامه بگذارید: پیش از حرکت به نزدیکان و دوستان خود درباره برنامه اطلاع داده تا زمان حدودی بازگشت را به آن‌ها بگویید. می‌توان برنامه را با ماموران پارک نیز هماهنگ کرد.
  • داشتن پوشاک مناسب: به قول نروژی‌ها هوای بد بی‌معنیست و تنها پوشاک بد داریم. پس می‌توان در هر شرایط جوی دوام آورد، اگر و تنها اگر لباس کافی داشته باشیم. کفش مناسب و گرم، پوشاک چندلایه با لایه بالایی ضدآب، دستکش گرم و از همه مهمتر کلاه مناسب بسیار حیاتی هستند. بعلاوه عینک طوفان نیز همیشه ضروری است.
  • غذای مناسب: آب و غذای کافی در برنامه‌های زمستانی همراه ببرید. عبور از مسیرهای یخ‌زده و پر از برف انرژی زیادی می‌طلبد. شکلات‌ انرژی‌زا و اسنک‌های سبک را همیشه در بالای کوله بگذارید.
  • تجهیزات کافی: گاهی پیمودن مسیرهای زمستانی دشوار شده و نیازمند تجهیزات فنی و زمستانی مناسب است. حتما یخشکن، کلنگ، عصا و در صورت نیاز snowshoe همراه ببرید. نقشه، قطب‌نما، چراق‌قوه و کیت کمک‌های اولیه دیگر تجهیزات ضروری هستند. در نهایت حتما از پر بودن شارژ تلفن همراه مطمئن شوید.

منبع: Trekology