Friday, March 29, 2024
-7 C
Calgary

رشد چشمگیر مبتلایان کرونا نسبت به هفته گذشته

عضویت در خبرنامه

آخرین مطالب پیکوبینو

شمار مبتلایان COVID-19 در کانادا به طرز چشمگیری افزایش یافته و وجود چالش‌های گوناگون بر سر راه تست شهروندان موجب شده این رشد ادامه‌دار باشد.

روز چهارشنبه دکتر ترزا تام، پزشک ارشد کانادا، با انتشار توییتی اعلام کرد در هفت روز گذشته 40,696 مورد ابتلا به کرونا در کشور شناسایی شده که افزایش 78 درصدی نسبت به هفته گذشته را نشان می‌دهد. او در ادامه هشدار داد که با در نظر گرفتن محدودیت ظرفیت تست در استان‌ها احتمالا ارقام بسیار بیشتر از این‌هاست.

بگفته دکتر تام شیوع بسیار سریع ویروس و چالش‌های موجود بر سر راه تست شهروندان باعث شده نتوانیم برآورد دقیقی از تعداد مبتلایان ارائه دهیم. در چنین شرایطی برای بررسی وضعیت شیوع بیماری در کشور باید به فاکتورهایی چون نرخ مثبت شدن تست‌ها، تعداد بیماران بستری شده در مراکز بیمارستانی و غیره استناد کرد.

در روزهای اخیر تشکیل صف‌های طولانی مقابل مراکز تست بریتیش‌کلمبیا باعث شد تا مقامات این استان از شهروندان بخواهند تنها در صورت بروز علائم جدی و بارز بیماری برای گرفتن تست مراجعه کنند.

هم‌اکنون اومیکرون به سویه قالب COVID-19 در کانادا بدل شده و نتایج اکثر تست‌ها در کشور بیانگر ابتلای شهروندان به این گونه از بیماری است.

بگفته تام تسریع شیوع اومیکرون در کشور در هفته‌های آتی به هیچ وجه شگفت‌آور نخواهد بود. در هفت روز گذشته میزان شناسایی موارد مثبت بیماری در مراکز تست 28 درصد رشد داشته و میانگین موارد بستری در مراکز بیمارستانی و بخش‌های مراقبت‌های ویژه بترتیب 82 و 20 درصد افزایش یافته است.

تام در بخش دیگر سخنانش گفت: “با توجه به چالش‌های موجود باید از تمام توان خود برای کاهش خطر مواجه با ویروس و شیوع آن استفاده کنیم. پوشیدن لایه‌های حفاظتی بیشتر و بهتر در تمام اوقات می‌تواند یکی از مهمترین راه‌حل‌ها باشد.”

اخیرا دولت فدرال و مقامات بهداشتی محلی از شهروندان کانادایی خواسته‌اند تا از ماسک‌های چندلایه استفاده کنند.

در روز چهارشنبه دولت فدرال از توزیع 140 میلیون کیت تست فوری در استان‌ها خبر داد.

منبع: Daily Hive