Friday, March 29, 2024
-7 C
Calgary

سال ۲۰۲۱، سال رکورد‌های جدید در بازار مسکن کلگری بود

عضویت در خبرنامه

آخرین مطالب پیکوبینو

نويسنده: مهرداد باقرى، مشاور املاك در شهر كلگرى

با توجه به تعداد بسیار زیاد معاملات در ماه دسامبر، تعداد کل واحد‌های فروش رفته در کلگری در سال ۲۰۲۱ به ۲۷،۶۸۶ واحد رسید که ۷۲٪ بیشتر از سال قبل و ۴۴٪ بیشتر از میانگین ۱۰ ساله شهر است.

اقتصاددان ارشد انجمن مشاورین املاک کلگری: “نگرانی‌ها از افزایش نرخ تورم و بهره وام مسکن، باعث حس اضطرار در بین خریداران شده است. از طرفی کمی خانه‌های جدید در بازار در مقایسه با تقاضای بالا، باعث افزایش زیاد قیمت خانه در کلگری شده است.”

در حال حاضر، شاخص کلی‌قیمت‌ها در کلگری ۱۰٪ بیشتر از سال قبل است.

در حالی به سال ۲۰۲۲ وارد می‌شویم که بازار مسکن در کلگری بسیار رقابتی است، تعداد کل خانه‌ها برای فروش ۲۵٪ کمتر از میانگین طولانی مدت است و تعداد معاملات حدود ۴۰٪ بیشتر.

ورود زیاد خریدارن خارج از استان آلبرتا، حضور بیشتر سرمایه‌گذاران بازار مسکن، نرخ زیاد مهاجرت به کانادا و استان آلبرتا، بهبود اقتصاد آلبرتا و رونق بازار کار همه از دلایل رشد قیمت‌ مسکن در کلگری است.

آمار بازار

خانه‌های مستقل

با ۱۷،۰۳۸ واحد خانه فروش رفته، تقریبا نزدیک به رکورد تاریخی تعداد معاملات در سال ۲۰۰۵ هستیم. نکته جالب اما با وجود تنها ۸۹۸ واحد برای فروش در ماه دسامبر، این تعداد کمترین در طول تاریخ کلگری است.

بازار رقابتی برای این نوع خانه باعث فشار برای افزایش قیمت‌ها شده است. شاخص قیمت‌ها ۱۲٪ بیشتر از سال قبل است. با این افزایش قیمت‌ها، شاخص قیمت این نوع از خانه نه تنها رکورد قبلی در سال ۲۰۱۴ را رد کرده است بلکه ۳٪ هم بیشتر از رکورد قبلی است.

تاون‌هاس‌ها

بازار برای این نوع از خانه هم رقابتی است. امسال شاخص قیمت ۶٪ رشد کرد البته قیمت‌ها هنوز از اوج آن در سال ۲۰۱۴، ۹٪ کمتر است.

منبع: CREB