Friday, April 19, 2024
4 C
Calgary

برنامه جدید آلبرتا برای جذب نیرو در بخش تکنولوژی

عضویت در خبرنامه

آخرین مطالب پیکوبینو

آلبرتا با طراحی یک سیاست مهاجرتی جدید با تمرکز بر بخش تکنولوژی قصد دارد استعدادهای بیشتری را جذب این صنعت رو به رشد کند.

مقامات استانی این برنامه را Accelerated Tech Pathway نامیده‌ و آن را بعنوان گزینه‌ای بسیار سریع و ایده‌آل برای دریافت اقامت دائم معرفی می‌کنند. به این ترتیب کارکنان حرفه‌ای بخش تکنولوژی که قصد مهاجرت به آلبرتا دارند می‌توانند خیلی سریع‌تر مراحل قانونی دریات تابعیت را پشت سر بگذارند.

بگفته داگ شوایتزر، وزیر کار اقتصاد و نوآوری آلبرتا، شرکت‌های تکنولوژی که اکثرا نوپا و در حال رشد هستند برای پیدا کردن استعدادهای موردنیاز از میان نیروی کار موجود با مشکلات زیادی مواجه هستند.

او در ادامه افزود: این برنامه جدید کمک می‌کند تا بهترین استعدادها بمنظور پاسخ به نیاز شرکت‌های تکنولوژی به آلبرتا بیایند. از طرفی جایگاه استان بعنوان یکی از بهترین مقصدها برای سرمایه‌گذاری در بخش تکنولوژی حفظ شده و تنوع در این حوزه بیشتر می‌شود.

براساس مطالعه Alberta Enterprise Corporation (AEC) هم‌اکنون بیش از 3,000 شرکت تکنولوژی در استان فعال هستند؛ این درحالیست که سال 2018 تنها 1,238 شرکت در این حوزه داشتیم. ورود شرکت‌های استارتاپ به استان نقش مهمی در رشد این صنعت ایفا کرده است.

این داده‌ها نشان می‌دهد بین سال‌های 2018 تا 2020 تعداد شرکت‌هایی که بیش از 25 کارمند داشتند از 13 به 25 درصد رسیده است.

بگفته مقامات دولتی برنامه جدید مهاجرتی به استعدادها از سرتاسر کانادا و جهان اجازه خواهد داد تا خیلی زود پیشنهاد کاری در آلبرتا دریافت کرده و سریع‌تر از گذشته اقامت دائم دریافت کنند.

این برنامه در قالب Alberta Immigrant Nominee Program که فرایندی فدرال-استانی برای اعطای اقامت دائم به مهاجران در آلبرتاست طراحی شده است. نامزدهای این برنامه در صورت داشتن مهارت‌ لازم شغلی در حوزه‌های مشخص یا برنامه برای خرید یا تاسیس بیزینس در آلبرتا می‌توانند اقامت دائم دریافت کنند.

همزمان با افزایش فرصت‌های شغلی در استان شاهد اصلاح برنامه‌های درسی در مقطع متوسطه هم هستیم تا استعدادهای جوان بتوانند راحت‌تر وارد بازار کار شوند. SAIT ازجمله موسساتی بوده که با پرداختن به فرصت‌های شغلی موجود دوره‌های آموزشی تکمیلی را در مدرسه جدید School for Advanced Digital Technology برگزار می‌کند.

منبع: CTV News