Friday, April 19, 2024
1.4 C
Calgary

نقص سیستم گرمایشی اتومبیل‌های تسلا

عضویت در خبرنامه

آخرین مطالب پیکوبینو

روز پنجشنبه فعالان بخش ایمنی اتومبیل در کانادا از آغاز تحقیقات درباره سیستم گرمایش تسلا Model 3 و تسلا Model Y خبر دادند. این تصمیم پس از آن گرفته شد که 16 مشتری شرکت درباره عملکرد آن سیستم در هوای سرد شکایت کردند.

بگفته Transport Canada  نقص در عملکرد سیستم گرمایشی و تهویه می‌تواند موجب بخار کردن و یخ زدن شیشه جلو و کاهش دید راننده شود. در بخش دیگر اطلاعیه آمده که شرکت‌های خودروسازی در صورت وجود چنین مشکلی در اتومبیل باید Transport Canada و مشتریان را در جریان بگذارند.

شرکت تسلا در جریان این تحقیقات قرار گرفته اما هنوز واکنشی نشان نداده ‎است.

ایلان‌ ماسک، مدیرعامل تسلا، در سال 2020 با انتشار پستی توییتری سیستم heat pump اتومبیل Model Y را جزو بهترین سیستم‌های گرمایشی در سال‌های اخیر معرفی کرد.

تعدادی از مالکین کانادایی تسلا درباره عدم کارایی heat pump در دماهای بسیار پایین شکایت کرده‌اند. در این گزارش آمده که نقص سیستم گرمایش پس از آن رخ می‌دهد که تسلا سنسورهای خراب heat pump در برخی نسخه‌های 2020 و 2021 دو مدل Model 3 و Model Y را تعویض کرده، اما این اقدام مشکل را حل کند.

اعضای National Highway Safety Administration، سازمان قانون‌گذار بخش ایمنی ایالات‌متحده، هنوز هیچ واکنشی به این موضوع نشان نداده است.

منبع: Driving