Thursday, March 28, 2024
-1.7 C
Calgary

پافشاری ترودو بر دستورات واکسیناسیون همزمان با لغو محدودیت‌ها در بعضی استان ها

عضویت در خبرنامه

آخرین مطالب پیکوبینو

با حذف گام به گام محدودیت های بهداشت عمومی در برخی استان ها ، نخست وزیر، جاستین ترودو، همچنان بر حفظ قوانین مربوط به سفر و واکسیناسیون تاکید دارد.

روز چهارشنبه، اعضای اپوزیسیون در طول یک جلسه پرسش و پاسخ، از ترودو در مورد زمانی که قصد دارد به دستورات واکسن و محدودیت های کرونایی و فدرالِ سفر پایان دهد، پرسیدند.

نخست وزیر تاکید کرد: دولت فدرال همواره در هنگام اتخاذ این گونه تصمیمات از منطق و داده های علمی استفاده می کند.

“شما نمی توانید با قانون به یک بیماری همه گیر پایان دهید. باید با تکیه بر علم، اقدامات بهداشت عمومی و واکسیناسیون برای خاتمه یافتن همه گیری آن تلاش کنید.”

این سؤالات در حالی مطرح می شود که استان های آلبرتا و ساسکاچوان شروع به برداشتن محدودیت های کووید-۱۹ خود کرده اند.

آلبرتا روز چهارشنبه محدودیت‌های خود را برداشته و در قالب طرحی سه مرحله‌ای، در مسیر آنچه نخست‌وزیر جیسون کنی در کنفرانس مطبوعاتی روز سه‌شنبه خود، «بازگشت به زندگی عادی» خوانده است، گام برداشت.

مرحله اول این طرح، در حال حاضر در حال اجرا است که شامل پایان یافتن برنامه “گواهی واکسن استان” می شود.

در ساسکاچوان، نخست وزیر اسکات مو می گوید استان او نیز به زودی مدیریت کووید-19 را همانند سایر بیماری های واگیر آغاز خواهد کرد.

مو در ویدئویی که هفته گذشته در حساب توییتر خود منتشر کرد، گفت: “کووید-19 پایان نمی‌یابد، اما محدودیت‌های دولت بر حقوق و آزادی‌های شما… پایان می‌یابد.”

 

نخست وزیر ساسکاچوان همچنین اعلام کرد که آنها تا 28 فوریه، الزام اثبات انجام واکسیناسیون افراد را برمی دارند.

ترودو روز چهارشنبه در مجلس عوام تکرار کرد: «من درک می‌کنم که کانادایی‌ها چقدر خسته و نا امید هستند و چقدر همگی ما منتظر پایان یافتن این بیماری همه‌گیر بوده ایم، اما نمی‌توانیم این کار را صرفا با تغییر دادن قوانین انجام دهیم. بلکه تنها با ادامه اعتماد به علم و واکسینه کردن مردم می‌توانیم این دوران را پشت سر بگذاریم.»

 

اعتراضات ضد واکسن همچنان در سراسر کشور ادامه دارد و کاروان آزادی (Freedom Convoy) که تقریباً دو هفته در اتاوا پارک شده بود، در حال حرکت به سمت تورنتو است.

منبع: dailyhive.com