Friday, April 19, 2024
4 C
Calgary

آخرین نتایج رقابت ورزشکاران کانادایی در المپیک

عضویت در خبرنامه

آخرین مطالب پیکوبینو

ورزشکاران کانادایی پنجشنبه توانستند جایگاه خود را در جدول توزیع مدال‌ها بهبود بخشد و با کسب دو مدال نقره و دو مدال برنز بهترین روز خود را پشت سر گذاشتند. هم‌آکنون کانادا در مقام پنجم جدول قرار دارد.

البته وضعیت کانادا در جدول مدال‌های طلا چندان خوب نیست و تنها مدال ما را مکس پرت در رشته اسنوبرد بدست آورده است. روز پنجشنبه الیوت گروندین شانس کسب دومین مدال طلا را در فینال snowboard cross تنها با اختلاف 0.2 ثانیه از دست داد.

در بخش اسکیت سرعت زنان ایزابلا وایدمان توانست در ماده 5,000 متر به مدال نقره دست یابد. به این ترتیب او سومین کانادایی تاریخ شد که توانسته در این رشته المپیکی به مدال برسد. وایدرمان پیش از این در ماده 3,000 متر هم موفق به کسب مدال برنز شده بود!

جک کراوفورد، اسکی‌باز کانادایی، اولین مدال تاریخ المپیک کانادا در رشته آلپاین ترکیبی مردان را کسب کرد. او چهارمین اسکی‌باز آلپاین تاریخ کاناداست که در المپیک به مدال درست پیدا می‌کند.

در رشته Mixed Team Aerials نیز ماریون تنالت، میها فونتانی و لوئیس اروین موفق شدند به مدال برنز دست یابند. این رقابت برای اولین بار در المپیک برگزار شده و کانادا توانست برای نخستین‌بار پس از المپیک Salt Lake City 2002 به مدال در رشته‌های Aerial برسد.

در هاکی زنان نیز تیم کانادا به پیشتازی خود ادامه داده و در دیدار یک چهارم سوئد را با نتیجه 11 بر صفر از پیش رو برداشت. روز دوشنبه دختران کانادایی برای رسیدن به فینال باید با سوییس بازی کنند.

تا روز یکشنبه کانادا 1 مدال طلا، 4 مدال نقره و 8 مدال برنز در المپیک زمستانی 2022 بیجینگ کسب کرده است.

منبع: Daily Hive