Thursday, March 28, 2024
1 C
Calgary

جایزه مدال‌آوران کانادایی در المپیک زمستانی

عضویت در خبرنامه

آخرین مطالب پیکوبینو

المپیک زمستانی ۲۰۲۲ پکن فردا یکشنبه 20 فوریه به پایان می‌رسد. در این بین ورزشکاران کانادایی چندان در کسب مدال طلا موفق نبودند اما مدال‌های رنگارنگ بسیاری کسب کرده‌اند.

حال شاید از خود بپرسید پس از سال‌ها تمرین و قرار گرفتن روی سکو، چقدر به ورزشکار جایزه نقدی تعلق می‌گیرد!

کمیته المپیک کانادا بمنظور حمایت مالی از ورزشکاران و عملکرد آن‌ها برنامه‌ای حمایتی تحت عنوان Athlete Excellence Fund (AEF) دارد.

در این برنامه برای کسب مدال طلا در المپیک 20,000 دلار، مدال نقره 15,000 دلار و مدال برنز 10,000 دلار جایزه تعیین شده است.

این برنامه در سال 1997 معرفی شده و تا سال 2003 به تمام ورزشکاران کانادایی که در رتبه‌های اول تا پنجم قرار می‌گرفتند 5,000 دلار جایزه تعلق می‌گرفت.

البته این جایزه در مقایسه با دیگر کشورها زیاد نیست.

برای مقایسه ورزشکاران طلایی ایالات‌متحده تقریبا دو برابر کانادایی‌ها جایزه می‌گیرند. کمیته US Olympic and Paralympic به ورزشکاران برنده مدال طا تقریبا 47,000 دلار، برندگان مدال نقره 28,000 دلار و برندگان مدال برنز بیش از 19,000 دلار کانادا جایزه می‌دهد.

در میان کشورهای دنیا سنگاپور بیشترین جایزه را برای مدال‌آوران المپیکی در نظر گرفته و اگر موفق به کسب مدال طلا شوید حدود 944,000 دلار کانادا جایزه دریافت می‌کنید! کشورهای تایوان، اندونزی، بنگلادش و قزاقستان از این لحاظ در رتبه‌های بعدی هستند.

متاسفانه ورزشکاران کانادایی یکی از بدترین عملکردهای خود طی 30 سال گذشته را در بیجینگ به جای گذاشتند‎ و جایزه چندانی نیز از برگزارکنندگان چینی دریافت نمی‌کنند.

منبع: Daily Hive