Tuesday, April 16, 2024
-0.3 C
Calgary

بازدید از موزه Glenbow کلگری برای همیشه رایگان شد

عضویت در خبرنامه

آخرین مطالب پیکوبینو

به لطف کمک‌های مالی تاجر اهل کلگری بازدید از موزه Glenbow برای همیشه رایگان شد.

هفته گذشته مقامات موزه اعلام کردند کمک سخاوتمندانه 35 میلیون دلاری از سوی خانواده JR Shaw، تاجر و خیر اهل کلگری و بنیان‌گذار انجمن خیریه Shaw و Corus Entertainment، باعث شد Glenbow به اولین موزه بزرگ کانادا تبدیل شود که بازدید عمومی از آن رایگان است.

این موزه در اطلاعیه‌ای خبری گفت: “بازدید از Glenbow تا ابد برای عموم رایگان شده تا همه بتوانند از آن دیدن کنند. به این ترتیب درسترسی عموم شهروندان به آثار هنری و فرهنگی گوناگون ممکن شده است.”

25 میلیون دلار از این کمک به JR Shaw Free Admissions Endowment اختصاص یافته و 10 میلیون دلار دیگر برای ایجاد JR Shaw Institute for Canadian Art هزینه خواهد شد.

انستیتو Canadian Art در Glenbow فعالیت داشته و با برگزاری نمایشگاه‌های سالانه، دوره‌های گوناگون، برنامه an artist-in-residence، برنامه‌های آموزشی و اهدای کمک‌هزینه‌های تحصیلی به ترویج فرهنگ و هنر در شهر کمک خواهد کرد.

هم‌اکنون عملیات بازسازی ساختمان موزه در مرکز شهر کلگری در حال انجام بوده و تا میانه ساله ۲۰۲۴ موزه بسته خواهد بود تا این بنای 312,000 فوت مربعی را به یکی از مدرن‌ترین موزه‌های هنری آمریکای شمالی تبدیل شود.

تصاویر منتشر شده در وبسایت موزه نشان می‌دهد که بخش‌های جدیدی چون پاسیو چشم‌نواز روی سقف، رستوران و فروشگاهی جدید به آن افزوده شده‌اند. همچنین بخشی نیز بمنظور آشنایی کودکان با فرهنگ و انجام بازی‌های هنری اختصاص می‌یابد.

از دیگر تغییرات جدید می‌توان به سالن گردهمایی روباز، ورودی بسیار بزرگ در تقاطع 1st Street SE و Stephen Avenue و فضاهای نوآورانه برای نمایش آثار هنری بزرگ اشاره کرد.

تکنولوژی‌های جدید نیز بمنظور تعامل بهتر با آثار هنری درنظر گرفته شده‌ تا با استفاده از آن‌ فضاهای آموزش بهتر بوجود آید.

این موزه پس از بازگشایی و بمنظور قدردانی از این خانواده سخاوتمند به JR Shaw Centre for Arts & Culture تغییر نام خواهد داد.

تاکنون 152 میلیون دلار به موزه اهدا شده که 35 میلیون دلار آن را خانواده Shaw، 105 میلیون دلار را دولت و 12 میلیون دلار را حامیان و بازدیدکنندگان Glenbow پرداخت کرده‌اند.

با اینحال آینده این مرکز فرهنگی در گرو حمایت‌های بیشتر مردم بوده تا بتواند مجموعه، برنامه‌ها، نمایشگاه‌ها، فعالیت‌ها و رویدادهای سالانه را برگزار کند. آن‌ها قصد دارند مبلغ 23 میلیون دلار دیگر را تا رسیدن به هدف 175 میلیون دلاری دریافت کنند.

منبع: Daily Hive