Thursday, April 18, 2024
1.6 C
Calgary

نکاتی در انتخاب بیمه منزل و کاهش حق بیمه

عضویت در خبرنامه

آخرین مطالب پیکوبینو

نویسنده: امین نظیری کارگزار رسمی بیمه اموال در البرتا

یکی از مهم‌ترین سرمایه‌های هر شخص در کانادا، خانه، آپارتمان و منزل مسکونی می‌باشد که محافظت از آن با خرید بیمه های معتبر تضمین می شود. با توجه به مصالح بکار برده شده در ساخت واحد های مسکونی و شرایط خاص آب و هوای کانادا، اهمیت انتخاب بیمه مناسب بیش از پیش می باشد.

مهم‌ترین نکته در ارتباط با انتخاب بیمه مسکونی که بایستی به عنوان اولویت در نظر گرفته شود، بررسی شرکت مورد نظر در نحوه پاسخگویی ‌پرداخت claim و یا خسارت‌های احتمالی می باشد. در بسیاری از موارد، بعضی از شرکت‌ها از پرداخت و جبران خسارات وارد، طفره می روند که سبب ناراحتی و دردسر بیمه گذار می گردد.

با ذکر مطلب مهم بالا، در ادامه به چند نکته در ارتباط با کاهش حق بیمه منزل خواهیم پرداخت:

  • حتی الاامکان بیمه های ماشین و خانه را با هم از یک شرکت خریداری و بااصطلاح بیمه ها را bundle نمایید. با اینکار از ۳ تا ۵ درصد تخفیف در حق بیمه ماشین و منزل برخوردار خواهید شد.
  • شغلتان را حتما به کارگزار بیمه اعلام نمایید، چنانچه برای بعضی از صنوف و مشاغل، تخفیف در نظر گرفته خواهد شد
  • نصب تجهیزات ایمنی از جمله monitor burglar alarm و monitor fire alarm و ارایه آن به شرکت بیمه نیز از دیگر موارد تخفیف می باشد
  • بمانند بیمه ماشین، با افزایش مبلغ deductible نیز می توان حق بیمه را کاهش داد
  • اگر خسارت وارده به منزل بر اثر طوفان، تگرگ، آتش سوزی و ترکیدن لوله ناچیز است، تلاش نمایید با هزینه شخصی تعمیرات مورد نظر را انجام دهید تا برای سال‌های بعد حق بیمه افزایش پیدا نکند. غالبا توصیه می شود با در نظر گرفتن مبلغ deductible، خسارت زیر ۲۰۰۰ دلار توسط خود بیمه گذار جبران شود.
  • حتما پوشش های بیمه را با کارگزار بیمه چک نمایید تا مطمین شوید پوشش اضافه خریداری نکرده اید.
  • هر نوع بهینه سازی و تغییر را در واحد مسکونی به شرکت بیمه اطلاع دهید. مهم‌ترین مواردی که برروی قیمت بیمه اثر می گذارد و باعث کاهش ان‌می شود عبارتند از سقف، سیستم حرارتی، نوع و سن لوله های ساختمان و سیستم سیم کشی

امین نظیری

کارگزار و‌کارشناس رسمی بیمه اموال در البرتا