Thursday, March 28, 2024
-1 C
Calgary

قرعه‌کشی Express Entry بزودی از سر گرفته می‌شود

عضویت در خبرنامه

آخرین مطالب پیکوبینو

بگفته شان فریزر، وزیر مهاجرت کانادا، بزودی قرعه‌کشی‌های Canadian Experience Class (CEC) دوباره از سر گرفته می‌شوند و این وزارتخانه در تلاش است با اصلاح سیستم Express Entry آن را بهبود بخشد.

البته او تاریخی دقیق برای برگزاری قرعه‌کشی اعلام نکرده است.

فریزر در اینباره گفت: “ما باید بزودی برگزاری قرعه‌کشی جذب مهاجران ماهر را از سر بگیریم. با نگاه به برنامه‌ مهاجرتی دولت برای چند سال آینده خواهید دید که بخش زیادی از مهاجران از طریق برنامه Canadian Experience Class به کشور می‌آیند. به باور من این برنامه جزو بهترین‌ها در تمام دنیاست.”

فریزر در بخش دیگر صحبت‌هایش بر لزوم افزایش انعطلاف‌پذیری این برنامه تاکید کرد و اظهار داشت از سیستم Express Entry می‌توان برای رفع نیازهای کوتاه‌مدت جوامع کوچکتر، حوزه‌های نیازمند نیرو و موسسات آموزش نیروی کار ماهر استفاده کرد.

وزیر مهاجرت پیش از این گسترش خدمات اقامت دائم به دانشجویان خارجی و نیروی کار موقت خارجی از طریق Express Entry را جزو برنامه‌های خود عنوان کرده بود. او همچنین قصد دارد با اجرای برنامه آزمایشی Rural and Northern Immigration Pilot و Municipal Nominee Program به توسعه بهتر جوامع کوچک و متوسط کشور کمک کند. از زمان ورود فریزر به وزارتخانه در پاییز گذشته او برنامه آزمایشی Atlantic Immigration را اجرا کرده است.

برنامه Express Entry چیست؟

سیستم Express Entry با هدف مدیریت درخواست‌های مهاجرتی نیروی کار ماهر واجدشرایط در برنامه‌های Canadian Experience Class، Federal Skilled Worker Program (FSWP) و Federal Skilled Trades Program (FSTP) طراحی شده است. این داوطلبان می‌توانند در برنامه Provincial Nominee Program (PNP) هم شرکت کنند.

بطورکلی برنامه Express Entry برای آن دسته از مهاجران که سابقه کار داشته و ماهر محسوب می‌شوند طراحی شده است. اگر یک کاندیدا واحد شرایط تشخیص داده شود می‌تواند با توجه به فاکتورهایی چون سن، سطح تحصیلات، سابقه کاری و توانایی زبان امتیاز کسب کند. داوطلبان دارای امتیاز بالا اجازه ثبت درخواست مهاجرت به کانادا را خواهند داشت.

از سپتامبر 2021 کانادا تنها برنامه PNP را در قالب Express Entry اجرا کرده و وزارت مهاجرت درگیر رسیدگی به درخواست‌های عقب‌افتاده در دوران پاندمی است.

تا تاریخ 1 فوریه حدود 64,890 کاندیدای FSWP و CEC در صف رسیدگی به درخواست خود بودند. براساس برنامه‌ریزی‌ها بین سال‌های 2022 تا 2024 تعداد 55,900 مهاجر از طریق برنامه Express Entry پذیرفته می‌شوند (علاوه بر کاندیداهای PNP). در سال آینده هم 75,750 مهاجر از طریق برنامه Express Entry پذیرفته می‌شوند و در سال 2024 این تعداد به رکورد 111,500 مهاجر خواهد رسید.

فریزر در پاییز امسال برنامه جذب مهاجر برای سال‌های 2023 تا 2025 را ارائه می‌دهد و ممکن است شاهد تغییراتی در برنامه‌های پیشین باشیم.

منبع: CIC News