Tuesday, April 23, 2024
15.6 C
Calgary

ایا آلبرتا می‌تواند امنیت انرژی ایالات‌متحده را تامین کند

عضویت در خبرنامه

آخرین مطالب پیکوبینو

آلبرتا بعنوان یکی از گزینه‌های اصلی برای جایگزین کردن نفت روسیه، پس از تحریم این کشور توسط ایالات‌متحده، شناخته می‌شود.

روز یکشنبه گذشته انتونی بلینکن، وزیر امور خارجه ایالات‌متحده، از مشورت با شرکای اروپایی بمنظور تحریم واردات نفت از روسیه بخاطر جنگ ولادیمیر پوتین در اوکراین، خبر داد.

نخست‌وزیر جیسون کنی در کنفرانس خبری خود گفت: “آلبرتا همیشه بر این موضوع تاکید داشته که جهان به تولید بیشتر نفت مسئولانه احتیاج دارد. من در روزهای آتی با رهبران انرژی و سیاسی ایالات‌متحده گفت‌وگو کرده و برای ایجاد زیرساخت‌های بیشتر تلاش می‌کنم. چنانچه ایالات‌متحده درباره این تصمیم جدی باشد می‌توانیم احیای پروژه Keystone XL را در دستور کار قرار دهیم.”

طی هفته‌های گذشته و با تهاجم روسیه به اوکراین قیمت بنزین در کانادا و ایالات‌متحده به شدت افزایش یافت و در برخی نقاط کشور رکوردهای جدید قیمتی از خود بجای گذاشت.

بنابر اعلام Gas Buddy در روزهای گذشته در ایالات‌متحده میانگین قیمت بنزین رکورد تاریخی 4.104 دلار به ازای هر گالن را ثبت کرد و رکورد پیشین 4.103 دلار که متعلق به سال 2008 بود شکسته شد.

سونیا ساوج، وزیر انرژی آلبرتا، در پاسخ به توییت ایلان ماسک مبنی بر اینکه “باید هرچه سریع‌تر تولید نفت و گاز را افزایش دهیم” اظهار داشت که “آلبرتا راه‌حل ایالات‌متحده برای تامین امنیت انرژی است”.

کنی در بخش دیگر اظهارات خود گفت: “اگر ایالات‌متحده درباره چشم‌پوشی از نفت دیکتاتور جدی است باید با ما بر سر میز مذاکره بنشیند. چنانچه ایالات‌متحده نمی‌خواهد نفت روسیه را بخرد ما راه‌حل آن‌ها هستیم. آنها باید بجای التماس از سعودی‌ها برای دریافت نفت به کلگری بیایند.”

براساس اعلام US Energy Information Administration، ایالات‌متحده بزرگترین تولیدکننده نفت دنیاست و پس از آن کشورهای عربستان سعودی، روسیه، کانادا و چین قرار دارند.

پیش از این نخست‌وزیر جاستین ترودو در ماه گذشته نفت خام روسیه را تحریم کرده بود.

منبع: Daily Hive