Saturday, April 20, 2024
-3.2 C
Calgary

قیمت بلیط هواپیما افزایش می‌یابد

عضویت در خبرنامه

آخرین مطالب پیکوبینو

رشد بهای نفت باعث شده تا پیدا کردن پرواز ارزان‌قیمت هر روز سخت‌تر از قبل شود. طی دوران پاندمی کاهش تقاضا برای سفرهای هوایی قیمت‌ها را کاهش داد اما این وضعیت ادامه‌دار نخواهد بود.

شرکت Bayer Aviation Advisory (BAA) که در زمینه مشاوره شرکت‌های هواپیمایی فعالیت می‌کند از اوایل فوریه درباره رشد قیمت بلیط هشدار داده بود.

به باور BAA شرکت‌ها در شرایط کنونی یا باید فشارهای را تحمل کنند و یا هزینه خدمات خود را افزایش دهند. بنابراین شاید در کوتاه‌مدت قیمت‌ها ثابت بماند اما ادامه این روند امکان‌پذیر نخواهد بود.

BAA پیشبینی کرده که قیمت بلیط‌ها تا ماه آگست ماهانه حدود 6 درصد افزایش یابد.

لینوس بنجامین بایر، مدیر اجرایی BAA، در اینباره گفت: “پس از پاندمی شاهد افزایش قیمت بلیط بخاطر رشد تقاضا برای سفر و افزایش بهای بنزین بودیم. شرکت‌ها در شرایط فعلی یا باید در برابر فشارها مقاومت کنند و یا قیمت‌ها را افزایش دهند. هم‌اکنون با افزایش نرخ واکسیناسیون و حذف محدودیت‌‎های مرزی از سوی کشورهایی چون استرالیا و ایالات‌متحده شاهد رشد تقاضا برای سفر هستیم و همین موضوع موجب رشد بیشتر قیمت‌ها می‌شود.”

عطش شرکت‌های هواپیمایی برای کسب سود پس از دو سال دشوار ازجمله دلایل اصلی رشد قیمت بلیط طی ماه‌های آتی است.

بایر در بخش دیگر صحبت‌هایش گفت: “با توجه به رشد سرسام‌آور قیمت سوخت جت و افزایش تقاضا برای سفر در این مقطع از سال پیشبینی می‌کنیم قیمت بلیط پروازهای داخلی تا ماه آگست بطور میانگین ماهانه 6 درصد رشد کند. در همین بازه زمانی قیمت پروازهای بین‌المللی نیز ماهانه 4 درصد رشد خواهد کرد.”

منبع: Daily Hive