Thursday, March 28, 2024
-1 C
Calgary

بهترین مسیرهای پیاده‌روی کانادا؛ Sentinel Pass via Larch Valley Trail

عضویت در خبرنامه

آخرین مطالب پیکوبینو

Sentinel Pass via Larch Valley Trail جزو زیباترین‌ مسیرهای پیاده‌روی پارک ملی بنف بوده که از ساحل Moraine Lake شروع شده و در میان جنگل کاج، دریاچه‌های تماشایی و مناظر حیرت‌انگیز کوهستان عبور می‌‎کند. بخش نخست مسیر از دریاچه Moraine تا دریاچه‌ Minnestimma بوده و بخش دوم تا گذرگاه Sentinel Pass ادامه پیدا می‌کند.

در ادامه تجربه پیاده‌روی در این مسیر تماشایی را مرور می‌کنیم.

Larch Valley Hike

این مسیر از اقامتگاه Moraine Lake Lodge آغاز شده و 2.3 کیلومتر ابتدایی آن در میان تپه‌های سرسبز، جنگل‌های کاج و پل‌های متعدد عبور می‌کند. در این بخش منظره تماشایی Valley of the Ten Peaks و Fay Glacier خودنمایی کرده و گاهی Moraine Lake را در پشت سر خود خواهید دید.

با رسیدن به تقاطع مسیر Eiffel Lake سخت‌ترین بخش را پشت سر گذاشته‌ و سپس وارد یکی از بزرگترین جنگل‌های کاج پارک ملی بنف می‌شوید. این بخش حدود 2 کیلومتر و تا ابتدای مسیر Sentinel Pass ادامه دارد. در اواسط سپتامبر طلایی شدن برگ درختان منظره دره را بیش از پیش زیبا می‌کند.

هرچه پیش بروید قلل مرتفع یکی پس از دیگری در مقابل شما ظاهر می‌شوند. Mount Temple در سمت راست و Mount Eiffel و Pinnacle Mountain در سمت چپ قرار دارند و مسیر Sentinel Pass درست از میان آن‌ها می‌گذرد.

پس از 4 کیلومتر به تعدادی نیمکت می‌رسید که برای استراحت و لذت بردن از منظره قلل Valley of the Ten Peaks، یکی از بهترین مناظر بنف، ایده‌آل هستند. در ادامه درختان کاج کمتر شده و بتدریج مسیر زیگزاگ Senrinel Pass Trail در مقابل شما پدیدار می‌شود. مسیر Larch Valley پس از پیمودن 4.7 کیلومتر و در کنار جویبار Minnestimma Lake پایان می‌یابد. در اینجا تعداد زیادی تخته سنگ برای نشستن و جبران انرژی از دست رفته وجود دارند.

Sentinel Pass Hike

از کنار دریاچه Minnestimma و پس از جویبار مسیر Sentinel Pass شروع می‌شود. چند صد متر ابتدایی آن از کنار ساحل دریاچه گذشته و پس از 200 متر با افزایش شیب مسیر وارد بخش شنی و سنگلاخ می‌شوید. در این قسمت منظره دلهره‌آور Valley of the Ten Peaks خودنمایی می‌کند.

در بخش زیادی از مسیر Sentinel Pass تنها امکان عبور یک ستون از نفرات وجود دارد و در روزهای شلوغ باید به سایرین اجازه عبور بدهید. پس از حدود 700 متر با آبشاری کوچک روبرو می‌شوید که از روی صخره‌های سمت راست به پایین ریخته و معمولا صدایش را پیش از دیدن آن خواهید شنید.

پس از 900 متر منظره تماشایی هر دو دریاچه Minnestimma Lakes ظاهر شده و سپس مسیر پرشیب پایانی با پوشش گیاهی آلپاین آغاز می‌گردد. با عبور از 300 متر پایانی به گذرگاه Sentinel Pass رسیده و در شمال منظره تماشایی Paradise Valley پدیدار می‌شود. Mt. Lefroy با ارتفاع 3,423 متر، The Mitre با ارتفاع 2,886 متر، Mount Aberdeen با ارتفاع 3,152 متر، Haddo Peak با ارتفاع 3,070 متر و Sheol Mountain با ارتفاع 2,776 متر در مقابل شما قرار دارند و جنگل کاج را می‌‌توان به زیبایی هرچه تمام‌تر در دامنه آن‌ها دید. منظره Grand Sentinel، دیواره عظیم کوارتزی که از Pinnacle Mountain به آسمان قد کشیده نیز، بسیار دیدنیست.

در جنوب گذرگاه منظره چشم‌نواز Minnestimma Lakes بسیار زیباست و تقریبا تمام دره Valley of the Ten Peaks قابل مشاهده است. منظره این گذرگاه یکی از بهترین‌ها در پارک ملی بنف بوده و در روزهای پایانی هفته و هوای مساعد معمولا شلوع می‌شود. اگر خوش‌شانس باشید می‌توان یک تخته سنگ مناسب برای استراحت یافت و همزمان با تماشای مناظر اطراف قدری اسنک خورده و استراحت کرد.

دسترسی به مسیر

دریاچه Moraine Lake در فاصله 45 دقیقه‌ای بنف و حدودا 2 ساعته از کلگری قرار دارد. کافیست وارد بزرگراه TransCanada 1 به سمت دریاچه لوییز شده و با ورود به جاده Moraine Lake و 13 کیلومتر رانندگی به پارکینگ دریاچه برسید. سپس باید به Moraine Lake Lodge در ساحل غربی رفته و پس از عبور از جویبار وارد مسیر پیاده‌روی شوید.

بخاطر محبوبیت این منطقه معمولا پیش از طلوع خورشید ظرفیت پارکینگ تکمیل می‌شود. بنابراین اگر سحرخیر نیستید شاتل‌های Parks Canada به دریاچه را رزرو کنید. بعلاوه اگر مهمان Moraine Lake Lodge باشید یک پارکینگ برای شما رزرو می‌شود!

اطلاعات ضروری که پیش از حرکت باید بدانید

طول مسیر رفت و برگشت Larch Valley Sentinel Pass حدود 11.4 کیلومتر بوده که بین ساحل Moraine Lake تا گذرگاه Sentinel Pass کشیده شده است. البته اگر وارد مسیر Sentinel Pass به سمت گذرگاه نشوید این مسیر 8.8 کیلومتر خواهد بود.

در طول این مسیر شما 817 متر صعود داشته و یک پیاده‌روی متوسط در پارک ملی بنف را تجربه می‌کنید. توجه کنید که شیب مسیر در چند نقطه تند بوده شده باید حتما کفش مناسب به پا داشته باشید. بعلاوه تقریبا در کل مسیر نقاط مناسب برای استراحت وجود دارد.

طی کردن این مسیر معمولا بین 3 تا 4 ساعت زمان می‌برد و اگر با خانواده و کودک قصد طی کردن آن را دارید حدود 6 ساعت باید وقت بگذارید (با احتساب زمان ناهار و توقف).

در طول مسیر تابلوهای راهنمای متعدد نصب شده که همواره مسیر درست را نشان می‌دهند. نصب اپلیکیشن AllTrails نیز بسیار مفید بوده و در صورت نیاز می‌توان از آن کمک گرفت.

برای صرف ناهار در طول مسیر دو محل عالی وجود دارد. ساحل Minnestimma Lakes یا نیمکت‌های پایین دریاچه با داشتن مناظر تماشایی گزینه نخست هستند. گزینه بعدی رفتن به بالای گذرگاه و نشستن در منظره‌ای 360 درجه‌ای آنجا بر فراز پارک ملی بنف است.

توجه داشته باشید که دریاچه لوییز زیستگاه خرس گریزلی بوده و باید با مطالعه دستورالعمل Banff National Park خود را برای مواجه با آن‌‌ها آماده کنید. همراه داشتن اسپری خرس، پیاده‌روی گروهی و ایجاد صدا بسیار اهمیت دارد و طبق قوانین باید حداقل در گروه‌های 4 نفره تردد کنید. بعلاوه پارک ملی بنف زیستگاه گربه وحشی (Cougar) هم هست و اطلاعات لازم را می‌توان در اینجا مطالعه کرد.

توجه داشته باشید:

  • همراه داشتن سگ در مسیر Larch Valley Sentinel Pass، اگر قلاده داشته باشد، مجاز است.
  • دوچرخه سواری در مسیر Larch Valley ممنوع است.
  • سرویس بهداشتی کافی در اطراف پارکینگ Moraine Lake وجود دارد.
  • آب و خوراکی کافی برای پیاده‌روی همراه ببرید.
  • آنتن‌دهی تلفن همراه در این مسیر وجود ندارد.
  • شلوار کوهنوردی، تیشرت، ژاکت، کوله یکروزه، کاپشن، بارانی، دستکش و کلاه داشته باشید.
  • کفش کوهنوردی ساقدار و باتوم (برای کاستن از فشار بر روی زانوها) ضروری هستند.

Sentinel Pass via Larch Valley Trail

Banff National Park – AB

طول مسیر: 11.6 کیلومتر

زمان تقریبی پیمایش: 4 ساعت و 34 دقیقه

ارتفاع صعود: 817 متر

نوع مسیر: رفت و برگشت

نقشه مسیر

منبع: Travel Banff Canada