Tuesday, April 23, 2024
3.1 C
Calgary

توافق آنتاریو با دولت فدرال بمنظور کاهش هزینه مراقبت از کودکان

عضویت در خبرنامه

آخرین مطالب پیکوبینو

آنتاریو و دولت فدرال قراردادی 13.2 میلیارد دلاری امضا کرده‌اند که به موجب آن هزینه‌های مراقبت از کودکان در استان تا سپتامبر 2025 بطور متوسط به 10 دلار در روز خواهد رسید.

روز دوشنبه داگ‌ فورد، نخست‌وزیر آنتاریو، و جاستین ترودو طی کنفرانسی مطبوعاتی در Brampton آنتاریو امضای این قرارداد را اعلام کردند.

این بودجه طی شش سال تامین می‌شود و پس از آن یکسال دیگر هم حداقل 2.9 میلیارد دلار برای این منظور تخصیص داده خواهد شد.

آنتاریو آخرین استان کاناداست که برنامه دولت فدرال، بمنظور کاهش هزینه‌های مراقبت از کودکان به حدود 10 دلار در روز تا سال 2026 را، امضا می‌کند.

طبق اطلاعیه خبری وزارت آموزش آنتاریو این قرارداد طوری منعقد شده که مسئولان استانی بتوانند بمنظور رساندن میانگین هزینه‌های مراقبت از کودکان به 10 دلار در روز تا 10.2 میلیارد دلار اولیه بودجه را طی چهار سال دریافت کنند.

پیش از این داگ فورد خواستار افزایش این بودجه (به بیش از 10.2 میلیارد دلار) شده بود و مبلغ آن را برای رساندن هزینه‌های مراقبت از کودکان به 10 دلار در روز برای خانواده‌های استان، ناکافی دانست.

براساس قرارداد جدید خانواده‌های آنتاریو با کودک پنج ساله یا کوچکتر از تاریخ 1 اپریل 2022 شاهد کاهش 25 درصدی هزینه‌های مراقبتی و رسیدن آن به رقم حداقل 12 دلار در روز خواهند بود.

این تخفیف‌ها از ماه می برای خانواده‌ها در نظر گرفته می‌شود.

براساس این قرارداد در دسامبر امسال شاهد کاهش مجدد هزینه‌های مراقبت از کودکان خواهیم بود.

مقامات استانی اعلام کرده‌اند که در مجموع هزینه‌های مراقبت برای خانواده‌ها حدود 50 درصد کاهش می‌یابد.

در دسامبر 2024 خانواده‌ها شاهد کاهش بیشتر هزینه‌ها هستند و این رقم تا دسامبر 2025 به 10 دلار در روز می‌رسد.

این قرارداد در سال سوم و پنجم توسط دولت‌های فدرال و استانی بازبینی و بررسی خواهد شد.

همچنین در این قرارداد بر حمایت از تمام مراکز غیرانتفاعی و انتفاعی مراقبت از کودکان تاکید شده و قرار است حدود 86,000 مرکز مراقبتی جدید و باکیفیت برای کودکان پنج ساله یا کوچکتر ایجاد شود.

در بخش دیگر قرارداد بر بهبود وضعیت شغلی آموزگاران و مربیان مراکز مجاز مراقبت از کودکان تاکید شده است. داگ فورد با اشاره به دشوار بودن شرایط کاری در این مراکز بر افزایش حقوق کادر آموزشی و خدماتی تاکید کرده است.

براساس این قرارداد، برنامه اعتبار مالیاتی مراقبت از کودکان آنتاریو همچنان ادامه دارد و مسئولان استانی با همکاری شهرداری‌ها حدود 5,000 مرکز مجاز مراقبت از کودکان و آژانس‌های مراقبت از کودکان در خانه را تا 1 سپتامبر ثبت‌نام می‌کنند.

ترودو با تاریخی خواندن این قرارداد برای والدین، کودکان و بیزینس‌های کانادا اعلام کرد که خانواده‌های لایق سیستم مراقبت از کودکان ارزان‌قیمت، باکیفیت و دردسترس هستند.

او در اینباره گفت: “ما می‌دانیم که رشد اقتصادی هنگامی محقق می‌شود که مادران مجبور نباشند بین داشتن خانواده و پیشرفت شغلی یکی را انتخاب کنند. این موضوع نتنها به خانواده‌ها کمک کرده بلکه کودکان و تمام شهروندان از آن بهره‌‌مند خواهند شد.”

فورد نیز با سپاس از همکاری دولت فدرال گفت: “این قراردادی مهم برای خانواده‌های آنتاریو و شهروندان ماست. به این ترتیب می‌توانیم راحت‌تر بودجه فدرال را تخصیص داده و برنامه را در استان اجرایی کنیم.”

بگفته کارینا گولد، وزیر خانواده، کودکان و توسعه اجتماعی کانادا، خانواده‌های آنتاریو هم‌اکنون بطور میانگین 46 دلار در روز برای مراقبت از کودکان هزینه می‌کنند.

او در ادامه افزود: ” این قرارداد هزینه مراقبت از کودکان پنج ساله و کوچکتر در مراکز مجاز را از تاریخ 1 اپریل 25 درصد کاهش داده و حدودا 2,200 دلاری به ازای هر فرزند در هزینه‌های مراقبتی خانواده‌ها صرفه‌جویی می‌کند. تا پایان سال میانگین هزینه مراقبت از کودکان در این مراکز 50 درصد کمتر می‌‎شود و خانواده‌ها می‌توانند تا 6,000 دلار در هزینه‌های خود صرفه‌جویی کنند.”

استفن لیس، وزیر آموزش آنتاریو، در پاسخ به سوال خبرنگاران درباره نحوه تخصیص تخفیف‌ها به خانواده‌ها گفت: “تمام اپراتورهای مراقبت از کودکان باید در این برنامه ثبت‌نام کرده و “مزایای خودکار و پس‌انداز ماهانه” خود را دریافت کنند. در مقابل خانواده‌ها نیازی به ثبت‌نام نداشته و کسانی که واجد شرایط تخفیف هستند آن را مستقیما از طرف ارائه‌دهنده خدمات دریافت می‌کنند.”

منبع: Global News