Friday, March 29, 2024
-6.5 C
Calgary

بهترین مسیرهای پیاده‌روی کانادا؛ Sarrail Ridge Hike

عضویت در خبرنامه

آخرین مطالب پیکوبینو

اگر هوس طبیعت گردی کرده‌اید و می‌خواهید برخی از بهترین مناظر کانادا را ببینید باید مسیر Sarrail Ridge را بپیمایید. در طول این سفر از مسیرهای جنگلی، چمنزارها، دریاچه‌ها، جویبارها و صخره‌های سر به فلک کشیده نهایت لذت را خواهید برد.

این مسیر از دو بخش Rawson Lake hike و Sarrail Ridge hike تشکیل می‌شود.

در ادامه با بخش‌های مختلف این مسیر پیاده‌روی آشنا می‌شویم.

توصیف مسیر پیمایش

برای رسیدن به مسیر Sarrail Ridge ابتدا باید مسیر 1.2 کیلومتری Upper Kananaskis Lake Trail را تا بالای دریاچه Rawson Lake بپیمایید.

مسیر Upper Kananaskis Lake در ابتدا شنی بوده و گل‌های وحشی زیبا اطراف آن کاملا پوشانده است. در ادامه وارد جنگل خواهید شد و با گذر از یک پل دیدنی به Sarrail Creek Falls می‌رسید. از اینجا مسیر Rawson Lake در سمت چپ شروع می‌شود.

Rawson Lake hike در ابتدا به طول 1.5 کیلومتر و با شیب ملایم از میان دامنه‌ها می‌گذرد و پس از دور شدن از Upper Kananaskis Lake Trail بتدریج شاهد دشوارتر شدن آن هستیم. در ادامه مسیر با کاهش شیب مسیر می‌توان از منظره اطراف لذت برد.

در اینجا پس از 3.8 کیلومتر پیاده‌روی به ساحل Rawson Lake می‌رسیم. منظره باشکوه دیواره 800 متری Mount Sarrail دریاچه را احاطه کرده و قلل صخره‌ای باشکوه نفس را در سینه حبس می‌کند.

در ساحل دریاچه به لطف سقوط سنگ‌های بزرگ از دیواره‌های Mount Sarrail محل‌های بسیاری برای استراحت وجود دارد. بعلاوه اگر خوش‌شانس باشید یکی از میزهای پایین دریاچه نصیب شما خواهد شد.

از پشت دریاچه مسیر Sarrail Ridge بر روی دامنه‌های جنگلی و سرسبز شمال Rawson Lake آغاز می‌شود. این منطقه زیستگاه خرس‌های گریزلی بوده و باید حسابی مراقب آن‌ها باشید.

این مسیر چندان طولانی نیست اما فشار زیادی به شما می‌آورد. این مسیر پرشیب از ساحل دریاچه آغاز شده و تا روی تیغه‌ها ادامه خواهد داشت. در این بخش با هر 1 کیلومتر پیمایش حدود 400 متر ارتفاع خواهید گرفت، یعنی شیب آن حدود 40 درجه است!

صعود Sarrail Ridge با تمامی سختی‌هایی که دارد نهایتا به منظره‌ تماشایی Kananaskis Country ختم می‌شود و تعداد زیادی از پارک‌های راکی زیر پای شما خواهد بود. روی تیغه منظره Rawson Lake در یک سو و در منظره Upper Kananaskis Lake و Lower Kananaskis Lake که توسط Mt. Indefatigable از هم جدا شده‌اند در سوی دیگر خودنمایی می‌کنند. چمنزارهای روی تیغه بهترین محل برای استراحت و لذت بردن از زیبایی‌های اطراف هستند.

فرود از تیغه اگر سخت‌تر از صعود نباشد آسان‌تر نیست و باید بسیار مراقبت بود. داشتن کفش کوهنوردی ساقدار جزو الزامات فرود بوده و چنانچه آمادگی و تجربه کافی ندارید نباید مسیر دسترسی به تیغه را طی کنید.

دسترسی به مسیر

پارکینگ Upper Kananaskis Lake یک ساعت و 45 دقیقه از کلگری و حدود یک ساعت 23 دقیقه از بنف فاصله دارد. برای رسیدن به آن باید وارد بزرگراه TransCanada Highway 1 شده و 50 کیلومتر به سمت Highway 40 حرکت کنید. سپس به مسیر Kananskis Lakes Trail وارد شده و 12.6 کیلومتر پیش بروید. در ادامه با رسیدن به تابلو Upper Kananaskis Lake در سمت چپ وارد مسیر پارکینگ شده و تا انتهای آن رانندگی کنید. مسیر پیاده‌روی از جنوب‌غرب پارکینگ آغاز می‌شود.

آنچه باید پیش از سفر بدانید

طول مسیر رفت و برگشت از پارکینگ Upper Kananaskis تا Sarrail Ridge حدود 11.3 کیلومتر است. از ابتدای مسیر Upper Kananaskis Trail تا تقاطع مسیر Rawson Lake باید 1.2 کیلومتر را بپیمایید. سپس تا ساحل دریاچه Rawson طول مسیر 2.6 کیلومتر بوده و از آنجا برای رسیدن به بالای تیغه Sarrail Ridge باید 1.8 کیلومتر مسیر پرشیب را طی کنید.

مسیر Upper Kananaskis Lake جنگلی و ساده بوده و مناظری چشم‌نواز به دریاچه و کوهستان‌های اطراف دارد. پس از آن وارد مسیر Rawson Lake خواهید شد که ابتدا با چند شیب نسبتا پرشیب شروع می‌شود اما در ادامه مسیر دسترسی به دریاچه ملایم است. پیمایش مسیر Sarrail Ridge نیز با شیب بالای 40 درجه به آمادگی کافی نیاز دارد.

پیمودن کل مسیر توسط افراد بزرگسال 3.5 تا 5 ساعت زمان خواهد برد که با احتساب استراحت در ساحل Rawson Lake، صرف ناهار در بالای Sarrail Ridge و توقف برای گرفتن عکس محاسبه شده است.

در تمام مسیر تابلوهای راهنما وجود داشته و کاملا علامت‌گذاری شده است. شما می‌توانید با نصب اپلیکیشن Alltrails خیال خود را در طول سفر راحت کنید.

امکان پیمایش این مسیر با کودکان وجود دارد. توصیه می‌کنیم تنها در صورت آمادگی کودکان بخش Sarrail Ridge را طی کنید زیرا به تجربه کافی برای عبور از مسیرهای شنی و سنگی نیاز دارد.

بهترین نقطه برای صرف ناهار در ساحل Rawson Lake است. البته در صورت آمادگی کافی به بالای Sarrail Ridge رفته و هنگام خوردن غذا از مناظر اطراف نهایت لذت را ببرید.

توجه داشته باشید که امکان مواجه شدن با خرس و گربه وحشی در این مسیر وجود دارد. حتما اسپری خرس همراه ببرید و با ایجاد صدا و حرکت گروهی آن‌ها را بترسانید. ورود به برخی نواحی منطقه بخاطر تراکم تعداد خرس‌ها ممنوع است، پس به محدودیت‌ها توجه کنید. راهنمایی‌های لازم درباره محافظت از خود در برابر خرس و گربه وحشی بترتیب در اینجا و اینجا وجود دارند. همچنین گزارش کامل وضعیت Rawson Lake و مخاطرات حیات‌وحش آن را می‌توانید در اینجا بخوانید.

نکات مهم

  • همراه داشتن سگ، چنانچه قلاده داشته باشد، مجاز است. با اینحال بردن سگ به مسیر Sarrail Ridge توصیه نمی‌شود.
  • دوچرخه‌سواری در مسیر Rawson Lake ممنوع است.
  • سرویس بهداشتی در Upper Kananaskis Lake وجود دارد. همچنین یک porta-potty (توالت صحرایی) در سمت چپ مسیر و مجاور ساحل Rawson Lake نصب شده است.
  • حتما آب و اسنک کافی همراه ببرید.
  • آنتن‌دهی تلفن همراه در مسیر وجود ندارد.
  • حتما اسپری خرس داشته باشید.
  • چندین لایه لباس بپوشید تا در صورت نیاز بتوانید آن را کم یا زیاد کنید. شلوار کوهنوردی، تیشرت، ژاکت، کوله یکروزه، کاپشت، دستکش و کلاه ازجمله پوشاک ضروری هستند.
  • برای پیمایش این مسیر داشتن باتوم الزامیست و تا حد زیادی به ایجاد تعادل و کاهش فشار بر روی زانوها در هنگام فرود کمک می‌کند.
  • کفش کوهنوردی ساقدار و باتوم را فراموش نکنید.

Sarrail Ridge via Rawson Lake Trail

Peter Lougheed Provincial Park – AB

طول مسیر: 11.2 کیلومتر

زمان تقریبی پیمایش: 5 ساعت و 11 دقیقه

ارتفاع صعود: 675 متر

نوع مسیر: رفت و برگشت

نقشه مسیر

منبع: Travel Banff Canada