Thursday, March 28, 2024
-5.3 C
Calgary

تعیین جایزه برای شکار گراز در آلبرتا

عضویت در خبرنامه

آخرین مطالب پیکوبینو

دولت آلبرتا یک جایزه برای کشتن گرازهای مهاجم در استان تعیین کرده است. بر این اساس به ازای هر جفت گوش حیوان شکار شده 75 دلار جایزه داده می‌شود.

بگفته مقامات استانی این طرح آزمایشی به مدت یکسال و با هدف کنترل جمعیت گرازهای وحشی اجرا خواهد شد. در پایان سال برنامه مذکور از نظر اثربخشی ارزیابی شده و درباره تمدید یا توقف آن تصمیم‌گیری می‌شود.

طرح جدید تحت عنوان مبارزه با آفات و قانون Pest and Nuisance Control Regulation ثبت شده است. گله‌های بزرگ گراز وحشی می‌توانند به محصولات و املاک آسیب بزنند، جان انسان‌ها‌ و دام‌ها را به خطر بیاندازند و همچنین موجب شیوع بیماری‌ها و تخریب اکوسیستم‌ها شوند.

برنامه Whole Sounder Trapping Incentive Program از تاریخ 1 اپریل آغاز شده و تا تاریخ 31 مارچ 2024 ادامه خواهد داشت.

دولت تایید کرده دام‌گذاران بابت تمام گرازهایی که توسط هر دام sounder شکار شوند تنها 75 دلار دریافت می‌کنند؛ هدف از اینکار تشویق به کاهش استفاده از این نوع دام است. در مقابل مالکین زمین که با دام‌گذاران مجاز همکاری می‌کنند به ازای هر جفت گوش 75 دلار دریافت خواهند کرد.

نیت هارنر، وزیر کشاورزی، جنگلداری و توسعه اقتصاد روستایی، در اینباره گفت: “گله‌های بزرگ گراز برای جانواران و محیط‌زیست خطری اساسی محسوب شده و موجب شیوع بیماری‌هایی چون تب خوکی آفریقایی می‌شوند.  ما این اقدام را با هدف کاستن از تعداد این جانور و کمک به بهبود شرایط پیش از بدتر شدن آن انجام می‌دهیم.”

بگفته مقامات استانی گرازهای وحشی مهاجم به تعداد زیاد در 28 منطقه روستایی آلبرتا حضور دارند. در این نقشه می‌توان پراکندگی آن‌ها را مشاهده کرد. بخاطر مسائل حفظ حریم خصوصی امکان نمایش موقعیت مکانی شکار گرازها وجود ندارد.

چنانچه گراز وحشی یا نشانه‌های حضور او را مشاهده کردید موضوع را از طریق آدرس [email protected] یا شماره تماس 310-FARM (3276) گزارش دهید.

منبع: Daily Hive