Friday, March 29, 2024
-6.9 C
Calgary

عمیق‌ترین دره‌ی پارک ملی جاسپر، رویای هر کوهنورد

عضویت در خبرنامه

آخرین مطالب پیکوبینو

کلماتی زیادی برای توصیف شگفتی دره­  Maligne ،که عمیق­ترین دره پارک ملی جاسپر است، وجود ندارد.

اگرچه با دیدن این درهی زیبا، کلماتی همچون “باشکوه”، “عالی”، “خاطره ­انگیز” در ذهن متبادر می­شود، شگفتی جغرافیایی آن بسیار بیشتر از این صفات است و بعلاوه این دره به­ عنوان یکی از معروف­ترین مناظر طبیعی شناخته می­ شود.

دره Maligne دارای عمقی بیش از 50 متر است و به­ همین دلیل عنوان عمیق­ ترین دره در جاسپر را از آن خود کرده است.

شاید تصورش ترسناک باشد، اما کوهنوردان از هر گروه سنی و هر اندازه مهارت، تمایل دارند این بهشت خوش منظره را کشف کنند. این دره، کاملا از سنگ آهک پوشیده شده و از یک مسیر خاکی پیچ و خم­دار، پلکانی، و نیز 6 پل ساخته شده است که در نقاط گوناگونی در طی مسیر کوهنوردان قرار گرفته­ اند.

 

بخاطر امنیت خودتان ، لطفا قبل از آغاز به یک سفر ماجراجویانه جدید مطمئن شوید آمادگی ورود به این مسیر را دارید. اطلاعات مفید در خصوص نحوه آماده شدن و ایمن ماندن در حین کوهنوردی را در سایت­های AdventureSmart و  Albertaparks.ca می­توانید بیابید. راهنمای بازدید از پارک های کانادا  در اینجا موجود است. بخاطر داشته باشید که همواره ردی از خود باقی بگذارید، آنچه را که بسته بندیش را باز کرده اید، محکم بسته بندی کنید، به عبور از مسیرهای تعیین شده پایبند باشید و از غذا دادن به حیات وحش خودداری کنید – و لطفا به خاطر داشته باشید که سلفی­ های غیر مسئولانه (حتی اگر عالی هم به نظر برسند) می­ توانند کشنده باشند.

دره Maligne در کجا واقع شده است؟

این دره در پارک ملی جاسپر- بزرگ­ترین پارک ملی در صخره ­های کانادا- واقع در شمال Banff قرار گرفته است و تقریبا رانندگی به آن جا از کلگری 5 ساعت و از ادمونتون 4 ساعت زمان می ­برد.

 

چطور می توان به آن جا رفت؟

برای رفتن به دره فوق، حدودا کمتر از 15 دقیقه با رانندگی از شهر جاسپر و 10 دقیقه از Fairmont Jasper Park Lodge، در جاده رودخانه Maligne زمان می­ برد. برای این منظور باید از انتهای شرقی شهر جاسپر، به بزرگراه 16 شرقی بروید و پس از طی 3 کیلومتر، با دور زدن به سمت راست، وارد جاده رودخانه Maligne شوید. پس از آن از روی پل آهنی آتاباسکا Athabasca رد شده و با دقت به علائم جاده به سوی دره Maligne برانید.

 

آن جا چه چیزی وجود دارد؟

بهترین روش برای لذت بردن از دره Maligne، این است که همچنان که از شاهکار سنگ آهکی این منظره زیبا دیدن می­کنید از میان 6 پل این دره عبور کنید.

 

بعلاوه، شما می توانید با استفاده از راهنمای سفر به جاسپر تور رزرو نمائید book a tour  تا از این طریق بتوانید در مورد تاریخچه این دره و پل هایش اطلاعاتی بدست آورید.

 

دره فوق الذکر دارای فسیل ­های قدیمی زیادی است که در بدنه دیوارهای آن قرار گرفته ­اند و سه گونه پرنده در خانه­ ی دره وجود دارند: سوئیفت سیاه کمیاب، دیپِر آمریکائی و کلاغ سیاه معمولی.

 

بهترین توصیف در مورد دره ­ی  Maligne این است که همانقدر که در زمستان عالی و زیباست، در تابستان چشم نواز است. با کاهش درجه حرارت، آب های پرشتاب رودخانه Maligne همچنان که در حال حرکت هستند یخ می­ زنند و اشکال بسیار تحسین برانگیز و زیبایی خلق می­ کنند بطوری که  تبدیل به هیبتی الهام بخش از سازه ها و پیاده روی یخی شده و کوهنوردان و جهانگردان از دیدن این مناظر بهت زده و غافلگیر می­ شوند.

 

منبع: dailyhive.com