Friday, March 29, 2024
-6.5 C
Calgary

استفاده از ماسک در اوبر کانادا دیگر اجباری نیست

عضویت در خبرنامه

آخرین مطالب پیکوبینو

اوبر از روز جمعه 22 اپریل قوانین اجباری استفاده از ماسک را برای رانندگان و مسافران کانادا لغو می‌کند.

با اینحال این مقررات در استان کبک، بخاطر تمدید مقررات اجباری استفاده از ماسک، تا پایان اپریل پابرجا هستند.

یکی از سخنگویان Uber Canada در گفت‌وگو با دیلی‌هایو گفت: “در راستای مقررات بهداشت عمومی کانادا استفاده از ماسک در هنگام استفاده از خدمات اوبر (بجز استان کبک) از روز جمعه اجباری نخواهد بود. با اینحال بنابر توصیه سازمان بهداشت کانادا ما استفاده از ماسک را، با در نظر گرفتن شرایط بهداشتی و نرخ شیوع بیماری در نواحی گوناگون، پیشنهاد می‌دهیم.”

این تصمیم پس از آن گرفته شده که استان‌های بریتیش‌کلمبیا و آنتاریو کلیه مقررات و محدودیت‌های بهداشت عمومی مرتبط با COVID-19 ازجمله استفاده اجباری از ماسک و استفاده از پاسپورت‌های واکسن برای ورود به فضاهای بسته را برداشتند.

براساس اعلام این شرکت رانندگان همچنان این حق را دارند که از مسافران بخواهند در خودرو ماسک بزنند. به این ترتیب در صورت مخالفت مسافران، راننده می‌تواند به دلایل بهداشتی و طبق مقررات اوبر بصورت یکطرفه سفر را لغو کند.

قوانین استفاده اجباری از ماسک برای رانندگان و مسافران Uber و Lyft در ایالات‌متحده نیز برداشته شده است. این اقدام پس از آن صورت گرفت که یک قاضی فدرال در فلوریدا به تخلف مرکز کنترل بیماری (CDC) در زیر پا گذاشتن اختیارات برای الزام استفاده از ماسک در وسایل حمل‌ونقل عمومی رای داد.

منبع: Daily Hive