Thursday, April 25, 2024
4.4 C
Calgary

تداوم افزایش قیمت اجاره‌ها در کلگری و ادمونتون

عضویت در خبرنامه

آخرین مطالب پیکوبینو

به دلیل تقاضای بالا و عرضه محدود املاک، پیش‌بینی می‌شود قیمت اجاره در کلگری و ادمونتون در طول سال 2022 افزایش یابد.

با توجه به گزارش سالانه پیش‌بینی‌های بازار اجاره، نرخ واحد‌های مسکونی خالی در بزرگترین شهرهای آلبرتا در حال کاهش است. واحد‌های خالی در کلگری نیز در پائین‌ترین سطح از سه ماهه چهارم سال 2019 قرار دارند و میانگین کلی آن 7.8 درصد است.

در ادمونتون، کل واحد‌های مسکونی خالی در پایان سه ماهه اخیر 8.5% بود که 1.4% نسبت به سه ماهه قبل کاهش داشت.

Rentals.ca، می گوید با وجود این که برنامه‌ها و سیاست‌های مسکن در سطوح فدرال، استانی و شهرداری اجرا می‌شوند اما، به دلیل تعداد کم واحد‌های مسکونی خالی و تقاضای زیاد، تعداد بی خانمان ها زیادتر خواهد شد.

در گزارش Rentls.ca آمده است:” تقاضای بالا و عرضه ناکافی به این معنی است که بسیاری از مستاجران در کانادا نمی‌توانند مکان مناسبی برای زندگی پیدا کنند، زیرا بحران مسکن در بسیاری از شهرهای بزرگ کانادا ادامه دارد.”

با چنین تقاضای بالایی، قیمت اجاره بها همچنان بالا می‌‌ماند و مالکان و سازندگان مسکن از اعطای مشوق‌های اجاره مانند یک ماه رایگان و یا اینترنت رایگان برای اجاره کنندگان عقب‌نشینی کرده‌اند.

در سال 2021، در کلگری، 51 درصد از ساختمان ها در سه ماهه چهارم سال گذشته مشوق‌هایی داشتند، درحالی که این مشوق ها در نیمه اول سال 2021، 57% بود. در ادمونتون، 63% از ساختمان ها در پایان سه ماهه چهارم مشوق‌هایی داشتند که ازمقدار 72درصد در نیمه اول سال 2021، این مقدار، کاهش پیدا کرده بود.

کندال براون ، مدیر داده‌های اجاره در آلبرتا و انتاریو در منطقه شهری زوندا، در گزارشی گفت: نرخ اجاره در ادمونتون و کلگری از آمار قبل از کووید 19 نیز فراتر رفته و انتظار می‌رود همچنان افزایش یابد.

براون خاطر نشان می کند که در سال گذشته بیش از 16 میلیارد دلار در آلبرتا سرمایه‌گذاری شده است تا در 10 سال آینده حدود 130640 شغل جدید ایجاد شود. تنها در سال 2022، 7030 شغل جدید ایجاد می شود.

با توجه به این، آلبرتا همچنان شاهد کاهش نرخ بیکاری در دو شهر بزرگ خود است. به عنوان مثال، نرخ بیکاری کلگری که در سال 2020 ، 11.7 درصد بود، در سال 2021 به 8.4 درصد کاهش یافته است.

در ادمونتون نرخ بیکاری از 11.8% در سال گذشته به 7.7% در سال 2021 کاهش یافت.

با توجه به مشاغل موجود در حال حاضر و سرمایهء سرمایه گذاری شده برای ایجاد مشاغل جدید ، رنتالز (Rentals.ca) انتظار دارد تعداد افرادی که از استان‌های دیگر به آلبرتا نقل مکان می کنند افزایش یابد که منجر به افزایش تقاضا برای املاک نیز می‌شود.

بروان گفت : “در طول سال گذشته ما شاهد افزایش مهاجرت‌ها بوده‌ایم. این به این دلیل اتفاق افتاده است که مردم در اونتاریو و بریتیش کلمبیا اغلب بصورت دورکاری کار می کرده اند و به دلیل مقرون به صرفه بودن زندگی در خارج این دو شهر، از آن مناطق خارج شده و به آلبرتا می روند و دور کاری خود را از آنجا ادامه می دهند”

با این حال ، ممکن است ذکر این مورد کمی امیدوارکننده باشد که مجوزهای توسعه بسیاری در کلگری و ادمونتون واگذار شده است- بنابراین خانه های بیشتری در چند سال آینده آماده خواهد شد که به طور بالقوه به کاهش قیمت اجاره کمک می کند.

رنتال کانادا (Rental.ca) می گوید 97 مجوز توسعه (در مجموع 23077 واحد) به شهر کلگری ارائه شده است. بروان می گوید از این تعداد، 30 پروژه (6857 واحد) قبلا تائید شده اند و انتظار می رود طی دو تا سه سال آینده به بازار بیایند و ده مورد از این پیشرفت ها در سال 2022 وارد بازار شوند.

با توجه به گزارش ملی اجاره بها توسط موسسه رنتال، در ماه مارس 2022،  متوسط اجاره ماهانه برای یک واحد یک خوابه در کلگری 1361 دلار بوده و قیمت خانه دو خوابه تقریبا 1619 دلار بوده است.

در ادمونتون، یک آپارتمان یک خوابه در ماه مارس 1017 دلار بوده، در حالی که یک واحد دو خوابه 1260 دلار بوده است.

گزارش پیش بینی های بازار اجاره رنتال، دیدگاه های 24 کارشناس را در سراسر کانادا از جمله اقتصاددانان و تحلیلگران شرکت : Canada Mortgage and Housing Corporation،تحلیلگران داده های مسکن، سرمایه گذاران و متخصصان بازار اجاره را به هم مرتبط می کند.

منبع: Dailyhive