Friday, March 29, 2024
-6.9 C
Calgary

کلگری می‌تواند تابستان گرمتری را تجربه کند

عضویت در خبرنامه

آخرین مطالب پیکوبینو

طبق پیشبینی AccuWeather آلبرتا در ماه‌های تابستان با افزایش گرما مواجه خواهد شد. به گفته برت اندرسون، کارشناس ارشد هواشناسی این شرکت، خشکسالی پی در پی و شدید در جنوب آلبرتا و جنوب غربی ساسکاچوان منجر به گرمای بیش از حد تابستان می‌شود.

طبق گزارش سازمان نظارت بر خشکسالی کانادا، از اواسط ماه می تقریباً تمامی بخش‌های جنوبی آلبرتا و ساسکاچوان خشکی غیرمعمول را تجربه خواهند کرد. از اواخر ماه می نیز بخش قابل توجهی از جنوب آلبرتا شاهد خشکسالی شدید خواهد بود.

اندرسون معتقد است خشکسالی‌های مداوم مهمترین علت افزایش دما است. وی در ادامه افزود شهرهای کلگری و رجینا شهرهایی هستند گرمای بیشتر از معمولی را تجربه خواهند کرد.

لازم به ذکر است که خشکی و گرما احتمال خطر آتش‌سوزی‌ در جنگل‌های سراسر دشت‌های جنوبی را افزایش خواهد داد. پریری جنوبی از مناطقی است که در خطر آتش‌سوزی قرار دارد.

برخی از مناطق پریری که شامل بخش‌هایی از جنوب شرقی ساسکاچوان و جنوب منیتوبا می‌شود، ممکن است به دلیل برخورداری از خاک مرطوب در خطر آتش‌سوزی نباشند. متأسفانه، کلگری در این مناطق واقع نشده است.

به گفته اندرسون اثر لانینا که به وضعیت بیش از حد سرد شدن آب‌ها اشاره دارد در سواحل غربی مشاهده می‌شود اما در بخش‌های دیگر کانادا الگوهای آب و هوای مختلفی وجود دارد.

در حالی که پیش‌بینی می‌شود تابستان سال جاری در کلگری و مناطق جنوبی پریری بیش ار حد معمول و همراه با خطر آتش‌سوزی باشد، مناطق شرقی کانادا گرمای مرطوب همراه با رعد و برق را تجربه خواهند کرد و ممکن است سواحل غربی مرطوب و خنک باشند.

 

منبع: Dailyhive