Tuesday, April 16, 2024
1 C
Calgary

آیا هنوز می‌توان در آلبرتا با کمتر از ۲۰۰هزار دلار خانه خرید؟

عضویت در خبرنامه

آخرین مطالب پیکوبینو

به دلیل تقاضای بیش از حد برای خرید خانه تصور اینکه بتوان در آلبرتا با مبلغی کمتر از ۲۰۰٬۰۰۰ دلار خانه خرید، دور از واقعیت است.

کمبود مسکن ارزان قیمت به استان آلبرتا محدود نمی‌شود. میانگین قیمت مسکن ملی کانادا ۸۶۵٬۱۰۰ دلار است که چیزی نزدیک به ۳۰٪ بیشتر از ابتدای سال ۲۰۲۰ و دو برابر میانگین قیمت مسکن ایالات متحده است.

وب‌سایت Point2Homes به بررسی مناطقی پرداخته است که کانادایی‌ها می‌توانند به خانه‌های ارزان قیمت دست پیدا کنند. به گفته این وب‌سایت ۲۰۰٬۰۰۰ دلار چیزی نزدیک به یک چهارم قیمت متوسط مسکن ملی است.

در شهرهای بزرگ آلبرتا احتمال پیدا کردن خانه‌های مقرون به صرفه وجود دارد، اما بسیار دشوار است. یافته‌های وب‌سایت Point2Homes نشان می‌دهد که تنها ۷٪ از خانه‌های کلگری کمتر از ۲۰۰٬۰۰۰ دلار قیمت دارند. با این وجود ۲۵٪ خانه‌های ادمونتون به قیمت ۲۰۰٬۰۰۰ دلار و یا کمتر ثبت شده‌اند.

وضعیت در شهرهای کوچکتر متفاوت است. چیزی حدود ۲۶،۱٪ از املاک لثبریج و ۲۲،۸٪ از املاک Reddeer به قیمت زیر ۲۰۰٬۰۰۰ دلار به فروش می‌رسند.

به گفته این وب‌سایت ۸٬۴۳٪ از املاک شهر ایردری که در نزدیکی کلگری واقع شده، به قیمت زیر ۲۰۰٬۰۰۰ دلار به فروش می‌رسد.

از ۵۰ شهر بزرگ کانادا که بیشتر آن‌ها در استان انتاریو قرار دارند، کاوارتا لیکس با ۴٬۸۰٪ بیشترین سهم را در فهرست خانه‌های زیر ۲۰۰٬۰۰۰ دلار دارد. این شهر تنها شهر کانادا است که بیش از ۱٪ از خانه‌های برای فروش آن زیر قیمت معیار هستند.

از کل خانه‌های کانادا تنها ۱۰٪ با قیمت کمتر از ۲۰۰٬۰۰۰ دلار به فروش می‌رسند. با این وجود احتمال یافتن مسکن ارزان قیمت در مناطق پرجمعیت بالاتر است.

شهرهای بزرگتر کانادا مانند آتلانتیک، پریری و کبک، شهرهایی هستند که احتمال یافتن خانه‌های مقرون به صرفه در آن‌ها وجود دارد.

کیپ برتون در نوا اسکوشیا با ۴۴٬۲۰٪ بیشترین سهم خانه‌های زیر ۲۰۰٬۰۰۰ دلار را دارد. پس از کیپ برتون شهر رجینا در ساسکاچوان با ۳۶٬۵٪ قرار دارد.

وب‌سایت Point2Homes در ادامه خاطر نشان می‌کند که نیاز به مسکن در ۲۰ سال اخیر منجر به کاهش نرخ مسکن ملی شده است. با وجود اینکه پیش‌بینی شده بود قیمت مسکن در بهار سال جاری شروع به کاهش کند، افت قیمت از پایان سال گذشته مشاهده شد.

 

منبع: Dailyhive