Tuesday, March 19, 2024
8.4 C
Calgary

شناسایی موارد جدید ابتلا به آبله میمون

عضویت در خبرنامه

آخرین مطالب پیکوبینو

آژانس بهداشت عمومی کانادا اعلام کرد ابتلای 10 شهروند کانادایی دیگر به آبله میمون تایید شده و هم‌اکنون این تعداد به 17 نفر رسیده است.

ژان ایو دوکلاس، وزیر بهداشت کانادا، با انتشار اطلاعیه‌ای اظهار داشت که تمام 10 مورد جدید شهروند استان کبک هستند.

طی هفته گذشته کانادا اولین مورد ابتلا به آبله میمون را تایید کرد و این تعداد تا روز جمعه گذشته به پنج مورد افزایش یافت.

دوکلاس در اینباره گفت: “می‌دانم کانادایی‌ها نگران هستند و می‌خواهم یادآور شوم که سلامت و ایمنی تمام شهروندان همچنان اولویت اصلی ماست. دولت کانادا در حال آماده شدن برای واکنش به رویدادهای بهداشتی احتمالی و جدید بوده و تدابیر احتیاطی را برای جلوگیری از ظهور و شیوع بیماری‌های واگیر اتخاد می‌کند.”

او در ادامه افزود که دولت کانادا مشغول انجام اقدامات گوناگون برای مقابله با خطر شیوع آبله میمون در کشور است.

دوکلاس با اشاره به فعالیت سیستم نظارت و آزمایش برای مقابله با ویروس افزود که نیاز به بهبود هر دو سیستم داریم.

او گفت: “طی روزهای آتی کانادا دستورالعمل جدید برای پیشگیری و کنترل عفونت در سیستم مراقبت و درمان را منتشر خواهد کرد. در هفته‌های آتی نیز دستورالعمل NACI با هدف تکمیل آن ارائه می‌شود. ما همچنین مشغول تهیه پروتکل‌های مدیریت موارد ابتلا و تماس با بیمار ازجمله توصیه‌‌نامه قرنطینه هستیم.”

دوکلاس در واکنش به نگرانی‌ها درباره احتمال شروع یک اپیدمی دیگر بمانند COVID-19 گفت: “من می‌خواهم دوباره به کانادایی‌ها بگویم که این وضعیت با آنچه هنگام ظهور COVID-19 شاهد بودیم کاملا متفاوت است. هرچند دانش و اطلاعات ما درباره ویروس آبله میمون رو به افزایش است اما یک منبع واکسن مورد اعتماد داریم. ما در حال همکاری نزدیک با شرکای خود در استان‌ها و قلمروها هستیم تا در سریع‌ترین زمان ممکن واکنش لازم را نشان دهیم.”

برای آگاهی از آخرین اخبار و اطلاعیه‌های مرتبط با شیوع آبله میمون به وبسایت Health Canada مراجعه کنید.

منبع: Daily Hive