Thursday, April 18, 2024
-4.3 C
Calgary

معرفی لایحه توقف فروش و واردات اسلحه کمری در کانادا

عضویت در خبرنامه

آخرین مطالب پیکوبینو

دولت کانادا تنها چند روز پس از کشته شدن نوزده دانش‌آموز و دو معلم در مدرسه‌ای ابتدایی در تگزاس لایحه‌ای جدید برای تشدید قوانین کنترل سلاح پیشنهاد کرده است.

این قانون پیشنهادی بلافاصله فروش، انتقال و واردات اسلحه کمری در سرتاسر کشور را ممنوع می‌کند. هرچند این قانون استفاده از اسلحه کمری را بطور مطلق ممنوع نخواهد کرد، اما تعداد آن را کاهش خواهد داد.

نخست‌وزیر جاستین ترودو در جریان کنفرانسی مطبوعاتی این لایحه را یک “توقف ملی” بر مالکیت اسلحه کمری نامید.

او در اینباره گفت: “کانادایی‌ها بجز در هنگام تیراندازی ورزشی و شکار هیچگونه نیازی به اسلحه در زندگی روزمره خود ندارند. شهروندان ما بطور یکصدا از ما می‌خواهند تا اقدامات بیشتری برای افزایش امنیت جامعه و جلوگیری از وقوع حوادث خشونت‌بار انجام دهیم.”

او در ادامه افزود: “این لایحه درباره آزادیست. مردم باید بتوانند بصورت آزادانه و بدون ترس به مدرسه، سوپرمارکت و عبادتگاه خود بروند. خشونت اسلحه مشکلی پیچیده است اما راه‌حلی ساده دارد: هرچقدر تعداد سلاح‌ها در سطح جامعه کمتر باشد امنیت همگانی بیشتر خواهد شد.”

در جریان این کنفرانس بستگان برخی قربانیان تیراندازی جمعی در کانادا ازجمله تیراندازی Ecole Polytechnique، تیزاندازی مسجد کبک، تیراندازی Danforth و تیراندازی Portapique حضور داشتند.

مارکو مندوسینو، وزیر امنیت عمومی، این لایحه را مهمترین اقدام برای مقابله با خشونت اسلحه نامید.

این لایحه همچنین احکام سخت‌تر برای مالکیت غیرقانونی اسلحه پیشبینی کرده و منابع مالی بیشتری برای مجریان قانون بمنظور رهگیری اسلحه‌های قاچاق در نظر گرفته است. علاوه بر این افرادی که دارای حکم قبلی یا فعلی منبع مالکیت اسلحه هستند اجازه دریافت مجوز سلاح گرم نخواهند داشت. دادگاه‌ها نیز می‌توانند مجوز اسلحه افرادی که خطری بلقوه برای خود یا دیگران بشمار می‌آیند را تعلیق کنند.

این لایحه در صورت کسب اکثریت آرا در مجلس عوام به قانون تبدیل می‌شود.

منبع: Daily Hive