Tuesday, April 23, 2024
8.1 C
Calgary

ورود ناوگان دوچرخه‌های برقی Neuron به کلگری

عضویت در خبرنامه

آخرین مطالب پیکوبینو

کلگری اولین شهر کاناداست که رکورد یک میلیون سفر با دوچرخه‌های برقی را بدست آورده و شهروندان آن عاشق این روش حمل‌ونقل هستند. از اینرو مسئولان قصد دارند ناوگان کنونی را برای تابستان امسال گسترش دهند.

شرکت کانادایی Neuron Mobility با توجه به استقبال شهروندان در سال نخست فعالیت در کلگری، حال ناوگانی جدید از دوچرخه‌های برقی را به شهر آورده است. این ناوگان شامل 100 دوچرخه برقی بوده که از تاریخ 1 جون فعالیت خود را آغاز کرده‌اند.

براساس اطلاعیه‌ Neuron Mobility این برنامه به شهروندان کلگری اجازه می‌دهد تا گزینه‌های متنوع‌تر برای رفت‌وآمد در شهر، با در نظر گرفتن مسافت پیمایش، داشته باشند.

آنکوش کاروال، رئیس بازاریابی Neuron در کانادا گفت: “شهروندان ساکن شهر و گردشگران از اسکوترهای برقی ما در کلگری به خوبی استقبال کرده‌اند. حال با افزودن ناوگان دوچرخه‌های برقی آن‌ها به یک روش حمل‌ونقل ایمن‌تر و پایدارتر در سطح شهر دسترسی خواهند داشت.”

براساس نظرسنجی Neuron در سال 2021 برنامه اسکوترهای برقی اشتراکی شهر به رونق اقتصاد بومی کمک کرده و 62 درصد کاربران در هنگام گشت‌وگذار در شهر و سفر از بیزینس‌های محلی کلگری خرید کرده‌اند.

به این ترتیب شهروندان کلگری می‌توانند با پرداخت هزینه مشابه و با توجه به نیاز خود از اسکوتر برقی یا دوچرخه برقی استفاده کنند. شما می‌توانید اسکوتر یا دوچرخه برقی را با استفاده از اپلیکیشن Neuron رزرو کرده یا با همراه داشتن Neuron Pass از آن‌ها استفاده کنید.

محدوده استفاده از دوچرخه‌های برقی همانند اسکوترهای برقی بوده و محوطه‌های پارکینگ اصلی شهر را در بر می‌گیرد.

شما می‌توانید با دوچرخه‌های برقی در مسیرهای مخصوص دوچرخه، مسیرهای چندمنظوره و جاده‌های دارای حداکثر سرعت مجاز 50 کیلومتر در ساعت تردد کنید. البته استفاده از دوچرخه‌های برقی، برخلاف اسکوترها، در پیاده‌روها مجاز نیست (شما می‌توانید با اسکوتر برقی در پیاده‌روهای خالی حرکت کنید).

شرکت Neuron برای حفظ ایمنی دوچرخه‌سواران امکاناتی چون کلاه ایمنی یکپارچه، سیگنال مکان‌یاب، دکمه اورژانس 911، راهنمای صوتی، تشخیص واژگونی و قابلیت Follow my Ride را پیشبینی کرده است.

شهروندان کلگری برای استفاده از این دوچرخه‌ها باید حداقل 18 سال سن داشته باشند و تنها یکنفر می‌تواند بطور همزمان سوار آن‌ها شود؛ بنابراین نمی‌توانید حین استفاده از دوچرخه کودک خود را همراهتان سوار کنید.

در بخش دیگر این اطلاعیه آمده: “ورود ناوگان دوچرخه‌های برقی به شبکه شهر کلگری یک موفقیت بزرگ محسوب می‌شود. از زمان آغاز فعالیت ما در کلگری در سال 2021 کاربران اسکوترهای برقی Neuron بیش از 780,000 کیلومتر در شهر سفر کرده‌اند.”

شما می‌توانید همین حالا با دانلود اپلیکیشن Neuron Mobility از ناوگان دوچرخه و اسکوترهای برقی این شرکت استفاده کنید.

منبع: Daily Hive