Thursday, April 18, 2024
2.5 C
Calgary

بهترین و بدترین محله‌های کلگری برای خرید خانه

عضویت در خبرنامه

آخرین مطالب پیکوبینو

با وجود افزایش چشمگیر قیمت مسکن، خانه‌های کلگری همچنان در مقایسه با دیگر شهرهای بزرگ کانادا مانند ونکوور و تورنتو بسیار ارزان‌تر است.

با اینحال باید توجه داشت که ارزش خرید خانه در برخی محله‌های کلگری بسیار بیشتر از سایرین است.

وبسایت MoneySense به همکاری Zoocasa در گزارش اخیر خود بهترین و بدترین محله‌های کلگری برای خرید ملک را انتخاب کرده است. برای این منظور محلات سطح شهر براساس فاکتورهایی چون نرخ قیمت مسکن در تاریخ 31 دسامبر 2021، نرخ رشد در بازه‌های یکساله، سه‌ساله و پنج‌ساله و نرخ خانواده‌های دارای فرزند مورد بررسی قرار گرفت.

در نهایت هر محله امتیازی بین 1 تا 5 در بخش‌های ارزش ملک در برابر پول پرداختی، اکونومیکز (سطح درآمد و تحصیلات ساکنین) و دسترس‌پذیری (دسترسی محله به امکانات حمل‌ونقل عمومی، دوچرخه، و غیره) دریافت کردند.

میانگین ارزش املاک کلگری در دسامبر 2021 رقم 451,200 دلار بود که رشد چشمگیر به نسبت سال را نشان می‌دهد.

لاورن هاو، مدیرعامل Zoocasa، در اینباره گفت: “سال گذشته قیمت املاک کلگری بطرز قابل توجهی افزایش یافت. کاهش نرخ بهره نقش مهمی در این امر ایفا کرد اما افزایش قیمت نفت نیز موجب تشدید این روند شد. نرخ‌ها پیش از پاندمی در کلگری کاهشی بود، اما در ادامه همانند دیگر نقاط کشور شاهد روند افزایشی بودیم. کاهش عرضه مسکن و افزایش رقابت برای خرید ملک در کنار مهاجرت‌ شهروندان دیگر استان‌ها ازجمله آنتاریو به منطقه نیز به گرم‌تر شدن بازار کمک کردند.”

در ادامه سه مورد از بهترین محله‌های کلگری برای خرید ملک معرفی شده‌اند.

1- Patterson Heights

منطقه Patterson Heights با کسب امتیاز 3.9 برای ارزش قیمت پرداختی، 5 برای اکونومیکز و 2.2 برای دسترس‌پذیری بعنوان بهترین محله کلگری انتخاب شده است.

میانگین قیمت املاک آن در دسامبر 2021 رقم 603,120 دلار بود که رشد 10 درصدی در مقایسه با سال قبل و رشد 23 درصدی به نسبت سال 2018 را نشان می‌دهد.

این محله در غرب کلگری قرار داشته و مناظر چشم‌نواز کوهستانی بهمراه افق تماشایی از شهر و نواحی اطراف دارد. بعلاوه در نزدیکی پارک Edworthy قرار داشته، دارای نه مدرسه است و 53 درصد ساکنین آن فرزند دارند.

2- Signature Parke

این محله شامل Signal Ridge و Sienna Hills بوده و میانگین قیمت املاک آن در دسامبر 2021 رقم 575,915 دلار است که رشد 8.5 درصدی در مقایسه با سال 2018 و رشد 17.5 درصدی به نسبت سال 2020 را نشان می‌دهد. Signature Parke با کسب امتیاز 3.8 برای ارزش خرید، 5 برای اکونومیکز و 2.2 برای دسترس‌پذیری دریافت کرده و در جایگاه دوم قرار دارد.

محله Signature Parke در فاصله نزدیک از پارک Battalion قرار داشته و دارای مراکز خرید و کتابخانه عمومی است. همچنین مدارس بسیار داشته و 53 درصد ساکنین آن صاحب فرزند هستند.

3- Coach Hill

در دسامبر 2021 میانگین قیمت فروش املاک در Coach Hill رقم 564,292 دلار بود که رشد 8 درصدی در مقایسه با 2020 و 8 درصدی به نسبت سه سال قبل را نشان می‌دهد.

این محله امتیاز 3.8 برای ارزش خرید، 3.6 برای اکونومیکز و 2.2 برای دسترس‌پذیری را کسب کرد و حدود 53 درصد ساکنین آن صاحب فرزند هستند.

محله Coach Hill بخاطر مناظر زیبا به برج‌های مرکز شهر، خیابان‌های طولانی و پردرخت درختان، دسترسی آسان به Bow Trail و نزدیک بودن به ایستگاه 69th Street CTrain شهرت دارد. همین موضوع آن را برای کسانی که باید هر روز به محل کار خود بروند بسیار ایده‌آل کرده است.

این گزارش Hidden Valley را بعنوان بدترین محله کلگری برای خرید ملک انتخاب کرده و پس از آن محله‌های Deer Ridge و Varsity Acres نیز بترتیب در جایگاه‌های پایین جدول را به خود اختصاص داده‌اند.

برای تماشای لیست کامل به وبسیات MoneySense.ca مراجعه کنید.

منبع: DailyHive