Friday, April 26, 2024
2.5 C
Calgary

بهترین مسیرهای پیاده‌روی کانادا: Stawamus Chief Trail

عضویت در خبرنامه

آخرین مطالب پیکوبینو

Strawamus Chief Trail که به The Chief شهرت دارد یکی از محبوب‌ترین مسیرهای پیاده‌روی اطراف ونکوور است. دیواره گرانیتی The Chief با 702 متر ارتفاع یکی از بلندترین‌ها و تماشایی‌ترین دیواره‌های آمریکای شمالی بوده که بعنوان نماد Squamish شناخته می‌شود.

نزدیک‌ بودن این منطقه به ونکوور باعث شده تا در تمام روزهای سال بسیاری برای پیاده‌روی و لذت بردن از مناظر اطراف به آن‌جا بروند. بنابراین در روزهای آفتابی بهار و تابستان باید انتظار جمعیت زیاد طبیعت‌دوستان در منطقه را داشته باشید.

میانگین شیب مسیر 25 درصد بوده که نویدبخش پیاده‌روی نفسگیر را می‌دهد. از طرفی داشتن کفش مناسب، مخصوصا هنگام بارندگی و در مسیر فرود، برای عبور از سطح لغزنده سنگ‌ها ضروری است.

ارتفاعات Stawamus Chief دارای سه قله بوده که هرکدام مناظر چشم‌نواز و منحصربفردی دارند.

در ادامه به بررسی بیشتر این مسیر پیاده‌روی محبوب می‌پردازیم.

چگونه خود را به Stawamus Chief Trail برسانیم؟

مسیر The Chief در بزرگراه 99 و درست در جنوب Squamish و شمال Shannon Falls قرار دارد. برای رسیدن به ابتدای مسیر باید در Shannon Falls یا پارک استانی Stawamus Chief از بزرگراه 99 خارج شوید. هرچند مسیر پیاده‌روی رسما از محوطه Chief Campground شروع می‌شود اما می‌توان در زمانی کوتاه از پارکینگ Shannon Falls و Sea to Sky Gondola نیز وارد آن شد.

پیمایش Stawamus Chief Trail

مسیر پیاده‌روی از یک پارکینگ در حاشیه بزرگراه Sea to Sky در نزدیکی Squamish شروع می‌شود. توجه داشته باشید که ظرفیت پارکینگ در روزهای آفتابی خیلی زود پر خواهد شد و باید در ساعات اولیه روز خود را به آنجا برسانید.

در ادامه مسیر از محوطه کمپینگ Stawamus Chief عبور می‌کند. در این اردوگاه تعدادی سرویس بهداشتی و یک محل پیکنیک قرار داشته و برای چادر زدن کاملا ایده‌آل است.

در ابتدا مسیر با راه دسترسی به Olesen Creek تلاقی دارد. مسیر بخوبی علامت‌گذاری شده و آن را گم نخواهید کرد و بتدریج با افزایش شیب باید از روی سنگ‌ها حرکت کنید.

با پیمودن چند صد متر به آبشاری زیبا در Olesen Creek می‌رسید. در ادامه به یک دو راهی خواهید رسید که سمت راست به سمت مسیر Sea to Summit رفته و شما باید مسیر سمت چپ را پیش بگیرید. کمی بعد باز هم به یک دوراهی می‌رسید که سمت راست به قله دوم و سمت چپ به قله اول ختم می‌شود، وارد مسیر سمت چپ شوید.

مسیر پرشیب بی‌رحمانه ادامه پیدا می‌کند و پس از عبور از تعدادی نرده‌بان و زنجیر به بخش سنگی می‌رسید. سرانجام با رسیدن به دیواره‌ای سنگی بنام Lookout Rock، فرصتی مناسب برای استراحت و عکاسی پیدا خواهید کرد.

ادامه مسیر تا قله اول نیز پرشیب دنبال شده و باید از یک نردبان و یک زنجیر برای بالا رفتن کمک بگیرید. همین موضوع باعث می‌شود تا در روزهای شلوغ ترافیک زیادی ایجاد شود. داشتن کفش‌ مناسب در این قسمت ضروریست زیرا عبور و مرور باعث شده سطح سنگ‌ها لغزنده شود.

پس از رسیدن به قله مناظر تماشایی‌ به Howe Sound، Squmish و قله‌های دوم و سوم در مقابل شما ظاهر می‌شود. بسیار از اینجا به سمت پارکینگ باز می‌گردند اما برای تکمیل ماجراجویی و لذت بردن از چشم‌اندازهای بهتر باید به قله‌های دوم و سوم هم صعود کرد.

مسیر دسترسی به قله دوم از حدود 150 متر پایین‌تر آغاز می‌شود. در ابتدا وارد بخشی جنگلی خواهید شد و پس از مدتی کوتاه به تعدادی زنجیر و نردبان می‌رسید. از آنجایی که مسیر فرود و صعود یکسان است در روزهای شلوغ باید به نوبت از این بخش عبور کرد.

پس از رسیدن به بخش سنگی در زمانی کوتاه به قله دوم می‌رسید. ارتفاع این قله قدری از قله اول بیشتر بوده و مناظر آن از دو قله دیگر زیباتر است.

پس از استراحتی کوتاه و گرفتن عکس می‌توان حرکت به سمت قله سوم را که در فاصله‌ای نچندان دور قرار دارد آغاز کرد. کافیست بر روی تیغه و در مسیر علامت‌گذاری شده پیش بروید. این مسیر پیش از رسیدن به قله سوم وارد در‌ه‌ای بنام The Saddle شده و سپس با صعودی کودتاه به قله می‌رسید.

بر روی قله سوم منظره بهتری به شمال Garibaldi و Slhanay Peak خواهید داشت و می‌توان Sky Pilot را نیز دید.

برای فرود می‌توان همان مسیر صعود را پیموده یا از The Sattle وارد مسیری دیگر شوید که با فاکتور گرفتن از قله دوم راه شما را کوتاه‌تر می‌کند. مسیر بازگشت بخاطر شیب زیاد نفسگیر بوده و باید با احتیاط آن را طی کرد. بنابراین سرعت خود را کنترل کرده و جلوی وارد آمدن فشار به زانوها و بروز حادثه را بگیرید.

صعود به Stawamus Chief در تمام طول سال امکان‌پذیر است اما وجود برف و یخ در فصل زمستان آن را بسیار لغزنده می‌کند. بنابراین اگر بدنبال دردسر نیستید و از ازدحام فراری نیستید یک روز آفتابی را انتخاب کنید. بعلاوه مناظر روز صاف و آفتابی بسیار زیباتر هستند.

نکته‌های مهم

  • پیش از برنامه‌ریزی حتما از باز بودن مسیرها مطمئن شوید.
  • اگر مشکل زانو دارید حتما از باتوم استفاده کنید.
  • کفش کوهنوردی ساقدار با زیره مناسب بپوشید.
  • پیش از ساعت 8 صبح به پارکینگ برسید تا کمتر در ترافیک مسیر بمانید.
  • هیچگونه اثری از خود در طبیعت بجای نگذارید.
  • حتما اسپری خرس همراه خود ببرید. برای کسب اطلاعات بیشتر درباره خرس‌ها اینجا را بخوانید.
  • همراه داشتن سگ با قلاده در منطقه مجاز است؛ با اینحال پیمایش آن برای سگ‌ها آسان نیست.

Stawamus Chief Trail

Stawamus Chief Park – BC

قله اول: 3.5 کیلومتر/ 2 ساعت/ 535 متر

قله دوم: 3.2 کیلومتر/ 1.5 ساعت/ 580 متر

قله سوم: 4.8 کیلومتر/ 2.5 کیلومتر/ 625 متر

ارتفاع قله اول: 610 متر/ ارتفاع قله دوم: 655 متر/ ارتفاع قله سوم: 702 متر

زمان تقریبی پیمایش: 3 تا 5 ساعت

نوع مسیر: رفت‌وبرگشت/ لوپ

ارتفاع صعود: 772 متر

فاصله از ونکوور (با اتومبیل): 1 ساعت

نقشه مسیر

منبع: Best Hikes BC