Thursday, March 28, 2024
-1.9 C
Calgary

افزایش مبتلایان آبله میمون در کانادا به 112 نفر

عضویت در خبرنامه

آخرین مطالب پیکوبینو

سازمان بهداشت کانادا روز جمعه اعلام کرد که شیوع آبله میمون در کانادا همچنان ادامه دارد.

دکتر ترزا تام با اعلام ابتلای 112 شهروند در کشور به آبله میمون اظهار داشت 98 بیمار در کبک، نه بیمار در آنتاریو، چهار بیمار در آلبرتا و یک بیمار در بریتیش‌کلمبیا شناسایی شده‌اند.

بگفته تام بیماران مردان بین 20 تا 63 سال هستند و اکثر آن‌ها رابطه جنسی با دیگر مردان داشته‌اند.

او افزود که پزشکان مشغول گرفتن تست از کسانی هستند که جوش پوستی دارند، با اینحال در بیشتر مواقع این نمونه‌گیری‌ها به کشف بیماری‌های دیگر می‌انجامد.

تام در بخش‌ دیگر صحبت‌هایش گفت: “هم‌اکنون بسیاری از نتایج تست Monkeypox منفی بوده و بیماری‌های دیگر کشف شده‌اند. این یک استراتژی برای مواجهه با شیوع بیماری بوده و گاهی از کسانی که ضایعات پوستی بسیار اندک هم دارند تست گرفته می‌شود.”

بگفته آژانس سلامت عمومی آن‌ها مشغول آزمایش پساب و سیستم‌های فاضلاب با هدف شناسایی موارد ابتلا به آبله میمون و سطح آنتی‌بادی در مناطق گوناگون هستند.

به باور تام آنالیزهای ژنتیکی نشان داده آبله میمون کانادا مشابه همان سویه‌ای بوده که در دیگر نقاط دنیا مشاهده شده است. وی برگزاری برخی رویدادهای بزرگ را در تشدید شیوع بیماری موثر می‌داند.

تام در ادامه به توزیع دوزهای واکسن آبله میمون میان افرادی که در خطر ابتلا به بیماری هستند خبر داد. مقامات بهداشتی توصیه کرده‌اند که واکسن در فاصله حداکثر چهار روز پس از تماس با ویروس تزریق شود. باید توجه داشت Monkeypox علاوه بر تماس جنسی از راه‌های دیگر نیز منتقل می‌شود.

بگفته آژانس سلامت عمومی آن‌ها قادر نیستند با قطعیت درباره تعداد موارد احتمالی بیماری در سراسر کشور صحبت کنند.

تاکنون تست‌های آبله میمون تنها در آزمایشگاه پیشرفته دولت فدرال در وینیپگ مورد بررسی قرار گرفته اما آن‌ها در تلاشند تا با همکاری دیگر استان‌ها شرایط را برای آنالیز تست‌ها در آزمایشگاه‌های استانی نیز فراهم کنند.

منبع: CBC