Thursday, March 28, 2024
-1.9 C
Calgary

کاهش قیمت بنزین در کانادا، بجز آلبرتا

عضویت در خبرنامه

آخرین مطالب پیکوبینو

قیمت بنزین طی هفته جاری روندی کاهشی داشته، اما شرایط آلبرتا با دیگر نواحی متفاوت بوده است.

بگفته کارشناسان هرچند قیمت سوخت کاهش یافته اما جایگاه‌های سوخت آلبرتا این افت قیمت را هنوز برای مشتریان خود لحاظ نکرده‌اند.

دن مکتیگ، موسس GasWizard.ca، در اینباره گفت: “همین الان تمام جایگاه‌های سوخت کلگری که بنزین را به قیمت 1.91 دلار می‌‍فروشند حاشیه امنیت 41 سنت دارند. این درحالیست که 15 سنت نیز رقمی مناسب و کافی محسوب می‌شود. جایگاه‌های آلبرتا بنزین را به قیمت پایین و حقیقی نمی‌فروشند.”

بنابر اعلام مک‌تیگ قیمت بنزین طی پنجشنبه 7 جولای در آنتاریو و کبک کاهش یافته و می‌توان آن را به قیمت کمتر از شهرهای آلبرتا در تورنتو، اتاوا و ویندزور خریداری کرد.

او در ادامه افزود: “این شرایط غیرعادی است و احتمالا افرادی سعی می‌کنند از قدرت خود برای حفظ قیمت‌های پیشین در غرب کانادا استفاده کنند. این برخلاف رفتار معمول بازار بوده و دستکاری شدن آن را نشان می‌دهد. اینکه رسانه‌ها متوجه این موضوع شده‌اند باید دلیلی قانع‌کننده‌ای برای پایان دادن به این وضعیت باشد.”

در اوایل سال جاری آلبرتا با برداشتن مالیات سوخت در جایگاه‌ها قیمت‌ها را تا 13 سنت در هر لیتر کاهش داد و این تخفیف تا اوایل ماه سپتامبر پابرجاست.

منبع: Daily Hive