Thursday, March 28, 2024
-1 C
Calgary

ارائه‌دهندگان سریع‌ترین اینترنت در کانادا

عضویت در خبرنامه

آخرین مطالب پیکوبینو

اخیرا Ookla، شرکت پیشرو در زمینه تست پهنای باند ثابت و شبکه تلفن همراه، گزارش خود درباره سریع‌ترین ارائه‌دهندگان اینترنت کانادا در سه‌ماهه دوم 2022 را منتشر کرده است.

شاخص Speedtest Global Index این شرکت هر ماه سرعت اینترنت در نقاط مختلف دنیا را اندازه گرفته و مقایسه می‌کند. بگفته وبسایت Ookla برنامه آنلاین Speedtest به کاربران اجازه می‌دهد سرعت اینترنت خود را آزمایش کرده و هر روز بیش از ده میلیون تست منحصربفرد توسط آن انجام می‌شود.

سریع‌ترین ارائه‌دهنده اینترنت براساس سرعت دانلود و آپلود تعیین می‌شود. Ookla تست‌های کاربران توسط Speedtest که حین اتصال به شبکه ثابت انجام شده را با یکدیگر مقایسه می‌کند.

در این گزارش تنها شرکت‌هایی که خدمات خود را برای تعداد زیادی کاربر و در ناحیه جغرافیایی وسیع ارائه دهند مورد بررسی قرار می‌گیرند. هر اپراتور باید حداقل تعداد تست منحصربفرد در روز را طی دوره‌ای شش ماهه دارا باشد. به این ترتیب تنها شرکت‌هایی که برای بخش زیادی از جمعیت در هر منطقه در دسترس هستند شرکت داده می‌شوند.

نتایج این گزارش برای سه‌ماهه دوم 2022 نشان داده که Shaw همچنان سریع‌ترین سرویس ثابت را در کانادا ارائه می‌دهد. در رتبه‌های دوم و سوم نیز شرکت‌های Rogers و Bell قرار دارند.

شرکت Shaw بعنوان سریع‌ترین ارائه‌دهنده اینترنت ثابت در استان‌های بریتیش‌کلمبیا، آلبرتا، مانیتوبا و ساسکچوان انتخاب شده است. Newfoundland and Labrador نیز سریع‌ترین اینترنت در کشور را داراست.

براساس داده‌های Speedtest شرکت Telus سریع‌ترین سرویس اینترنت موبایل را ارائه کرده و پس از آن شرکت‌های Bell و Rogers در جایگاه دوم و سوم قرار دارند.

رقابت بر سر سریع‌ترین سرویس اینترنت 5G نیز نزدیک بوده و فاصله جایگاه اول و دوم تنها 2 Mbps است. در این رده‌بندی شرکت‌های Bell، Telus و Rogers در رتبه‌های اول تا سوم جای گرفتند.

منبع: Daily Hive