Friday, March 29, 2024
-7 C
Calgary

سودجویی خواربارفروشان عمده کانادا از تورم موجود

عضویت در خبرنامه

آخرین مطالب پیکوبینو

نتیجه تحقیقات Toronto Star نشان داده که خواروبارفروشان عمده کانادا قیمت‌های خود را بسیار سریع‌تر و بیشتر از نرخ تورم افزایش می‌دهند و از اینرو سود کلانی نصیب آن‌ها می‌شود.

نتیجه این بررسی‌ها درحالی منتشر شده که بسیاری از کانادایی‌ها برای تهیه نیازهای خود همزمان با رشد سریع قیمت‌ها با مشکل مواجه هستند و افزایش دستمزدها نیز با رشد تورم همخوانی ندارد.

در این بررسی به داده‌های Statistics Canada نیز اشاره شده که در آن تورم نقطه‌ای 7.7 درصد بدست آمده و رشد قیمت خواروبار نیز به نسبت سال گذشته 9.7 درصد بوده است.

براساس نتایج این بررسی هرچند در سال جاری هزینه تولید محصولات خوراکی افزایش یافته اما حاشیه سود سه فروشگاه خواروبار بزرگ کانادا نیز بیشتر شده است.

مارکو چاون اوود در اینباره گفت: “فروشگاه‌ها بجای آنکه رشد متناسب قیمت‌ها را برای مشتریان اعمال کنند قدری به این هزینه‌ها می‌افزایند.”

فروشگاه‌های زنجیره‌ای با غیردقیق دانستن این بررسی علت افزایش سود خود را نه سودجویی از شرایط تورمی فعلی، بلکه بالا بردن بهره‌وری و تغییر عادت خریداران عنوان کرده‌اند. ازجمله این موارد رشد فروش داروخانه‌های داخل فروشگاه‌ها عنوان شده است.

این بررسی به عملکرد فروشگاه‌های Loblaw Companies Ltd.، Empire Company Ltd. (مالک Sobey’s) و Metro Inc. می‌پردازد.

شما می‌توانید مقاله کامل را در وبسایت Star مطالعه کرده یا پادکست آن‌ها را گوش کنید.

منبع: Daily Hive