Friday, March 29, 2024
-7 C
Calgary

سفر جاده‌ای به Icefields Parkway حیرت‌انگیز

عضویت در خبرنامه

آخرین مطالب پیکوبینو

اگر فرصت سفر کردن دارید به شما پیشنهاد می‌کنیم خودرو خود را سوار شده و به Icefiels Parkway بروید. شاید بنظر شما سفر جاده‌ای خسته‌کننده باشد اما این تجربه بدون شک نظرتان را تغییر خواهد داد.

این مسیر 232 کیلومتری از جسپر تا دریاچه لوییز کشیده شده و در طول آن جاذبه‌های طبیعی چشم‌نواز، مسیرهای کوهنوردی خارق‌العاده و مناظر بی‌نظیر کوهستانی انتظارتان را می‌کشند.

Icefiels Parkway کجاست؟

بزرگراه Icefields Parkway از دریاچه لوییز در جنوب تا جسپر در شمال کشیده شده است. این جاده از قله‌های برف‌گرفته کوهستان راکی، جنگل‌ها و رودخانه‌های پارک ملی جسپر و پارک ملی بنف عبور می‌کند. تردد در این جاده تنها با مجوز پارک‌های ملی کانادا امکان‌پذیر خواهد بود که امکان سفارش آن از اینجا یا خرید مجوز هنگام ورود به پارک‌های ملی بنف و جسپر وجود دارد.

چگونه خود را به Icefiels Parkway برسانیم؟

چنانچه از کلگری حرکت می‌کنید باید وارد بزرگراه شماره 1 شده و به سمت دریاچه لوییز در غرب بروید. پس از آن خود را به بزرگراه 93 برسانید.

اگر ساکن ادمونتون هستید کافیست به سمت جنوب رانندگی کرده تا به جسپر برسید و سپس تا دریاچه لوییز به حرکت خود ادامه دهید.

جاذبه‌های Icefields Parkway

بازدیدکنندگان در طول مسیر می‌توانند بیش از 100 یخچال طبیعی، آبشارهای حیرت‌انگیز، دریاچه‌های زیبا، جنگل‌های وسیع و سرسبز و جاذبه‌های طبیعی دیگر را تماشا کنند. بعلاوه می‌توان مسیرهای پیاده‌روی و کوهنوردی متعدد با درجات سختی گوناگون را پیمود، در نقاط مختلف چادر زد و از تماشای مناظر زیبا نهایت لذت را برد.

برای تماشای لیست کامل جاذبه‌ها به وبسایت icefieldsparkway.com مراجعه کنید.

چنانچه تصمیم دارید طی فصل زمستان در این مسیر زیبا رانندگی کنید باید خودرو خود را به تایرهای زمستانی مجهز کرده یا از زنجیر چرخ استفاده کنید. به این ترتیب امکان سفر بین ماه‌های نوامبر تا مارچ هم وجود خواهد داشت.

همیشه پیش از هر ماجراجویی خود را کاملا برای آن آماده کنید. شما می‌توانید اطلاعات موردنیاز را با مراجعه به Albertaparks.ca و AdventureSmart کسب کرده و دستورالعمل Parks Canada را در اینجا بخوانید.

هیچگاه اثری از خود در طبیعت بر جای نگذارید، از مسیرهای مشخص شده خارج نشوید و به حیوانات وحشی غذا ندهید. به هیچ عنوان در مکان‌های خطرناک و حادثه‌خیز عکس سلفی نگرفته و جان خود را به خطر نیاندازید.

منبع: Daily Hive