Thursday, March 28, 2024
1 C
Calgary

بهترین زمان برای شروع استفاده از تایرهای زمستانی در آلبرتا

عضویت در خبرنامه

آخرین مطالب پیکوبینو

با شروع بارش برف در کلگری و هوای سرد و زمستانی در ادمونتون بسیاری این سوال را از خود می‌پرسند که آیا زمان استفاده از تایرهای زمستانی فرا رسیده؟

به باور کارشناسان برای اطلاع از زمان دقیق باید به پیشبینی‌های جوی نگاه کنیم و با تثبیت دمای کمتر از 7 درجه سانتی‌گراد تایرهای زمستانی را ببندیم.

برندان کلاسن، سرپرست بخش نگهداری از اتومبیل Alberta Motor Association (AMA)، در اینباره گفت: “استفاده از تایرهای زمستانی در جاده‌های گرم کار درستی نیست و با اینکار تایرهای نرم را خیلی سریع از بین می‌بریم. بنابراین باید منتظر رسیدن دما به کمتر از هفت درجه سانتی‌گراد ماند تا ساختار لاستیکی و نرم این تایرها دچار آسیب و خوردگی نشده و بیشترین کارایی را داشته باشد.”

با اینحال پیشبینی زمان دقیق این شرایط در آلبرتا کار آسانی نیست. برای مثال اخیرا شاهد بارش برف در کلگری بودیم اما چند روز بعد دوباره دما افزایش پیدا کرده و به بالای 10 درجه نیز رسید. در ادمونتون هم شرایط تقریبا مشابه است.

با اینحال به باور کلاسن حتی اگر دمای هوا برای چند روز به بالای 7 درجه سانتی‌گراد برسد رانندگی با تایرهای زمستانی بر روی جاده آسیب چندانی به آن وارد نمی‌کند.

برندان کلاسن درباره اهمیت استفاده از تایرهای زمستانی گفت: “با شروع زمستان و یخ زدن جاده‌ها چنانچه از تایرهای زمستانی استفاده کنید هنگام ترمزگیری حدود 15 متر زودتر خودرو شما متوقف خواهد شد. بنابراین تاثیر بسیار زیادی بر امنیت سفرهای روزانه می‌گذارد.”

با اینحال به باور او تنها استفاده از این تایرها کافی نیست: “حتما خودرو خود را برای بررسی‌های تخصصی نزد مکانیکی ماهر برده تا از سلامت آن مطمئن شوید. هیچ‌کس دوست ندارد بر روی یخ دچار نقص ترمز یا سیستم فرمان شود. همچنین تمیز کردن شیشه‌ها اهمیت بسیار زیادی داشته و باید از همراه داشتن کیت اورژانس، پوشاک گرم و دستکش، شارژر تلفن و کیت کمک‌های اولیه در خودرو برای شرایط اضطراری مطمئن شوید.”

منبع: Daily Hive