Friday, March 29, 2024
-6.9 C
Calgary

چگونه در کلگری بیزینس راه‌اندازی کنیم

عضویت در خبرنامه

آخرین مطالب پیکوبینو

فرقی نمی‌کند که قصد ساخت نوشیدنی الکلی یا ارائه دستور پخت مادربزرگ خود را داشته باشید، در هر صورت برای راه‌اندازی بیزینس نیاز به پشت سر گذاشتن یکسری مراحل خواهید داشت.

بخش بزرگی از اقتصاد کانادا را بیزینس‌های کوچک تشکیل می‌دهند و هم‌اکنون 7.7 میلیون نفر در سرتاسر کشور چنین کسب‌وکارهایی دارند. این رقم 67.7 درصد از کل نیروی کار خصوصی را شامل می‌شود.

هرچند مراحل راه‌اندازی این نوع بیزینس‌ها پیچیده بنظر می‌رسد اما شهرداری کلگری با ارائه چندین راهکار طی سال‌های اخیر از مالیکن بیزینس‌های خرد حمایت کرده و به آن‌ها در راستای کسب جواز و لایسنس یاری رسانده است.

برنامه Business Experience Representative

اولین گام‌ ثبت‌نام در Program Business Experience Representative، برنامه‌ای جدید برای تهیه لاینس بیزینس‌ها، است. از زمان راه‌اندازی این برنامه در ماه می امسال گردانندگان برنامه به بازگشایی رستوران‌ها، میخانه‌ها، کارخانه‌های مشروبات الکلی و کشاورزی شهری در کلگری کمک کرده‌اند.

هیتر هیل، نماینده ارشد بیزینس شهرداری کلگری، در اینباره گفت: “هر متقاضی که برای دریافت لایسنس رستوران، میخانه، کارخانه تقطیر و کشاورزی شهری در کلگری اقدام کند یک Business Experience Rep دریافت کرده و اطمینان حاصل می‌شود مجوزهای لازم برای آن صادر شود. به این ترتیب فرایند راه‌اندازی بیزینس بسیار سریع‌تر دنبال می‌شود.”

ثبت بیزینس و تکمیل درخواست

پیش از آغاز به کار بیزینس باید درباره نوع لایسنس و مجوزهای دیگر آن اطلاعات لازم را کسب کنید.

فرایند ثبت درخواست آسان بوده و پس از تماس با Planning Service Centre نماینده شهرداری از شما سوالاتی با هدف تعیین مجوزهای لازم، قوانین کاربری زمین و الزامات ساختمانی برای کسب و کار شما خواهد پرسید. در ادامه کارشناسی دیگر اطلاعات را بررسی کرده و شما را برای پیگیری مراحل بعدی راهنمایی می‌کند.

بگفته هیل هدف آن‌ها کمک به متقاضیان با بررسی کیفی و کمی درخواست‌ها و راه‌اندازی هرچه سریع‌تر بیزینس است.

بررسی جنبه‌های گوناگون

املاک تجاری برای راه‌اندازی هر نوع بیزینس مناسب نیستند. بنابراین پیش از خرید یا اجاره ملک حتما با Planning Service Centre تماس بگیرید تا نیاری به صرف هزینه بیشتر برای تجهیز فضا نداشته باشید.

بگفته هیل مسئولان شهرداری به شما درباره چگونگی تغییر کاربری ملک مشاوره داده و سرعت پیشرفت فرایند راه‌اندازی بیزینس شتاب می‌گیرد. با اینحال او به متقاضیان توصیه کرده از ابتدا تاریخ افتتاح را تعیین نکنند تا زمان کافی برای ساخت و نوسازی محل داشته باشند.

استفاده از منابع موجود در شهر

شهرداری کلگری مدام در تلاش است تا خدمات خود را در اختیار تعداد بیشتری از صاحبان بیزینس قرار داده و کیفیت خدمات خود را برای پاسخ به نیاز‌های آن‌ها افزایش دهد. در این میان Business Experience Representative یکی از چندین برنامه‌ای بوده که با همین هدف از امسال آغاز بکار کرده است.

توسعه همکاری میان Business Link و Digital Main Street که توسط دولت‌های استانی و فدرال راه‌اندازی شده‌اند هم در دستور کار قرار دارد. همچنین مسئولان شهرداری با استخدام 15 دانشجو اقدام به طراحی Digital Service Squad کرده تا خدمات رایگان بازاریابی دیجیتال را در اختیار صاحبان بیزینس قرار دهد.

سال گذشته شهرداری کلگری با برگزاری وبینار Home and Small Business تلاش کرد آموزش‌های لازم درباره کسب مجوزها و لایسنس‌های لازم برای بیزینس‌ها را به صاحبان کسب‌وکار خرد بدهد. همچنین جلسه پرسش‌وپاسخ این وبینار به شرکت‌کنندگان این امکان را داد تا سوالات خود را از نمایندگان حاضر در جلسه بپرسند.

هم‌اکنون امکان تماشای وبینارهای پیشین، ثبت‌نام برای شرکت در جلسات آتی یا پیشنهاد موضوع برای وبینارهای بعدی در وبسایت شهرداری وجود دارد.

بررسی دقیق و شناخت کافی درباره بیزینس

بگفته هیل داشتن شناخت کافی درباره جزئیات بیزینس پیش از ثبت درخواست برای آن بسیار حیاتیست.

متقاضیان باید درباره نوع سرویس و محصول یا مجموعه موردنظر خود آگاهی داشته و افراد دخیل در آن را بشناسند. باید از قبل مشخص شود که آیا بتنهایی بیزینس را اداره کرده یا با کمک یک شریک یا شرکت دیگر آن را راه‌اندازی خواهید کرد.

هیل با اشاره به دشواری‌های اداره انفرادی بیزینس گفت: “تیم ما با متقاضیان همکاری می‌کند تا مطمئن شود لایسنس ارائه شده بطور کامل با خواسته‌های کنونی و آتی مالک بیزینس همخوانی دارد. ما شما را در مراحل مختلف ارائه لایسنس همراهی کرده و به هر پرسش پاسخ می‌دهیم.”

برای کسب اطلاعات بیشتر درباره چگونگی بازگشایی بیزینس به وبسایت شهرداری کلگری مراجعه کنید.

منبع: Daily Hive